Engagement Fund ;)

Saturday, 24 October 2015

Beraya Sini Sana Sinun

Ini adalah entri terakhir untuk raya Aidilfitri 1436. Akhirnya, dah tukar tahun baru cerita tahun lepas habis. Kali ni cerita terkumpul beraya dengan keluarga mahupun sesi raya secara rawak. Cerita yang ada gambar jelah ye sebab yang tak ada gambar tu dah lupa. Heeee...

Dimulakan dengan sesi beraya ke rumah Kak Eli. Pada hari yang sama adalah hari pernikahan salah seorang sepupu di Tg. Malim maka balik tu singgahlah sebab alang-alang dah keluar rumah. Kebetulan pulak Kak Eli ada buat makan-makan dan bacaan yasin dengan adik beradik beliau maka walaupun kami sampai lewat, masih ada rezeki untuk kami. Semuanya sedap belaka. Hehehehe...




Seterusnya sesi menjamu kuih raya di pejabat. Tahun ni semua kuih tunjuk je dan aku isikan sikit-sikit untuk setiap jenis dalam bekas Tupperware ni dan angkut ke pejabat. Lepas habis baca yasin diorang pun singgah beraya dekat meja. Hehehe... Konsep dia siapa cepat dia dapat.



Bawah ni waktu rewang untuk rumah terbuka kuarters. Rasanya tiap tahun memang ada buat tapi tahun sebelum-sebelum ni macam tak pernah rewang je. Hahaha... Tahun ni aku rewang dan datang masa majlis. Gambar waktu majlis tak ada sebab ramai sangat orang sampai tak ada kerusi dan cuaca tak begitu mengizinkan.

Gambar terakhir ni adalah sesi beraya ke rumah salah seorang anak murid Abah di Kuala Selangor. Kenalan Abang Zahar dan rumahnya pun tak jauh dari rumah Abang Zahar. Tujuannya nak ke rumah Wak Sairin tapi sebab dah satu jalan, singgahlah rumah Abang Zahar sekali dengan Cik Aishah ni.

Sekian, cerita raya tahun ni. Cerita pasal jemputan walimah waktu bulan Syawal ni kemudianlah ye. Heee...

1 comment:

nor nazliana said...

tamat sudah 2015 salam ukhwah dari ana