Engagement Fund ;)

Sunday, 15 November 2015

Bercinta!

Kejadian tahun 2013 berulang lagi. Nak menangis rasa bila buka laci baju tiba-tiba jatuh sekelepuk rumah anai-anai. Waktu minggu sibuk nilah dia datang balik. Huhuhuhu... Dulu pun macam tu juga, penat-penat baru balik dari kejohanan sukan institut lepas tu kena sambung bertugas untuk konvo pulak, meriah rumah dia dekat laci yang sama, dalam tempoh waktu yang lebih kurang sama; bulan November juga.

Anai-anai ni bila dah sekali dia datang, dia akan datang lagi selepas beberapa ketika. Tempat yang sama jugalah dia buat rumah tu. Nangisss... Tempoh dia bina rumah pun sangat sekejap sampaikan tak perasan dia dah ada.

Nak tak nak, kena selamatkan almari yang masih belum terusik. Makanya, lepas balik dari kondangan tadi terus punggah semua barang bawa keluar bilik. Janganlah ada yang datang rumah minggu ni sebab hujung minggu depanlah jawabnya baru boleh nak mengemas secara besar-besaran. Dekat ruang tengok Tv dengan meja dekat ruang tamu memang penuh barang aku je tu.

Ingatkan dia makan katil je sampai katil aku pun tinggal tiga kaki je ni, rupanya laci baju pun. Makanya nanti memang kena mengemas habis-habisan termasuk buang segala harta karun dari zaman sekolah yang sebenarnya tak guna pun. Oh anai-anai, silalah jangan berjangkit ke kabinet buku dan almari baju, nanti saya murung sepanjang minggu sebab lagi bercinta nak mengemas almari buku tu. Huhuhuhu...

No comments: