Engagement Fund ;)

Friday, 20 November 2015

Menikmati Cuti

Ini namanya cuti terkejut pada bulan lepas sebab tiba-tiba banyak benda mendatang. Fikir punya fikir punya fikir, cuti jelah hari tu sebab asalnya nak pergi servis Taejang pun tapi dah alang-alang tu, redha jelah cuti walaupun dah banyak cuti sebab MC. Entri ni adalah kesinambungan entri dim sum di bawah

Pagi tu pergi servis Taejang dulu. Sampai Perodua pukul 9 lebih sikit tapi orang dah ramai. Disebabkan aku ada buat temujanji, maka menonong je masuk dan jumpa dengan seorang kenalan yang bekerja di situ. Uruskan apa-apa yang patut, pergi periksa kereta kejap dan serah kunci untuk diservis.

Gigih angkut The One dengan niat sambil menunggu boleh baca. Duduk dekat sofa, tengok Naga, kutip duit, jenguk kafe dan bakeri, tengok FB kejap, barulah bawa keluar novel dari beg. Baru baca dua muka surat, tiba-tiba nama dah kena panggil. Eh, apa pasal cepat sangat ni? Tak sempat berangan. Hahaha... Rupanya kalau dah buat temujanji memang cepat je dia buat.

Habis servis, terus gerak ke Shah Alam dan disebabkan masih awal, aku singgah dulu di Aeon Bukit Tinggi. Nak sarapan kekdahnya walaupun waktu tu dah patut makan tengah hari. Kalau keluar sorang-sorang macam ni dan niat bersantai-santai, aku suka beli tako, sushi dan kopi tanpa gula. Dah beli semua tu duduklah makan dekat meja yang diletakkan depan La Boheme.

Kopi o kosong beserta sushi..takonya dah selamat dalam perut..hehehe

Perut dah kenyang, barulah gerak ke Shah Alam pulak. Nasib baik waktu sampai tu orang-orang pejabat masih belum ramai yang keluar maka banyaklah parking kosong. Weeehuu! Turun kereta, masuk ke SACC Mall dulu sementara tunggu Aten sampai.
Hasil tangkapan pada hari tersebut

Dek kerana tak ada tujuan, maka aku pun masuklah MPH. Ini satu lagi terapi ketenangan iaitu membelek buku dan beli buku. Puaslah aku pusing MPH tu tiga kali sambil belek buku sebelum memilih sebuah buku, senaskhah majalah, dan sekeping penanda buku. Ngam soi keluar, Aten pun sampai. Maka mohlah tebus kupon dim sum.

No comments: