Engagement Fund ;)

Thursday, 21 January 2016

Cameron Highland: Sam Jade Guesthouse

Entri kali ni adalah tentang tempat penginapan kami selama dua malam di sana. Urusan penginapan diambil alih oleh Aten maka aku tak ingat dah berapa ringgit kami kena bayar untuk penginapan. Kalau tak salah, satu malam dalam RM 160 - RM 180 untuk bilik yang boleh memuatkan 4 orang dewasa.
Pintu masuk

Bilik kami di tingkat dua dan betul-betul depan water cooler. Memang sesuka hati jelah sarung tudung senget pun sebab sekangkang kera je water cooler tu. Hehehe.. Dekat sini tak ada lif ye, cuma ada tangga je. Jadi tak payahlah bawa beg yang gabak-gabak sangat; semput nak mengangkat. Marilah lihat keadaan dalam bilik pulak.
Satu katil queen, dua katil single..malam-malam semua lepak dekat katil queen sebab nak tengok Lee Teuk...hehehe

Tv, sofa di hadapan pintu masuk dan rak kecil

Tempat selfie bersolek yang betul-betul depan bilik air...

Bilik air yang serius luas dan sangat bersih

Keseluruhannya, selesa duduk dekat sini sebab biliknya besar; masih ada ruang yang selesa untuk solat dan ada balkoni. Pagi-pagi boleh keluar ke balkoni dan hirup udara segar. Gitu. Lokasinya pun cantik sebab terletak di tengah-tengah antara Tanah Rata dan Brinchang. Bolehlah korang pertimbangkan untuk menginap di sini kalau ke Cameron Highland. Cuma dia tak sediakan mug untuk minum air panas. Jadi pandai-pandailah korang minum kopi 3 dalam 1 tu pakai gelas yang ada atau korang bungkus mug siap-siap.


Pemandangan dari balkoni pada hari terakhir

No comments: