Engagement Fund ;)

Thursday, 21 January 2016

Dah Mula Kelas

Tahun baru, semester baru, muka-muka baru. Kelas untuk semester ini telah pun bermula secara rasminya minggu lepas. Alhamdulillah, semuanya lancar walaupun senget jugaklah fikirkan aktiviti menarik untuk kelas pertama. Mula-mula kena bagi seronok-seronok dulu barulah minda diorang disetkan bahawa kelas dengan Cik Farah ni menyeronokkan. Gitu.



Semester ni budak-budak sem 1 tak sampai dua puluh orang pun jadi kalau nak main kejar-kejar dalam kelas tu pun boleh sebab kelasnya kelas paling besar. Jadual kelas pulak tak 'ong' sem ni sebab untuk hari Rabu ada kelas berderet dari pagi sampai tengah hari. Biasanya pecah dua je tapi kali ni pecah tiga. Sampai dekat kelas ketiga, suara pun dah tak berapa nak ada dan bibir pun kering sebab banyak sangat cakap. Jadi, lepas maghrib hari Rabu je selamatlah tersadai atas katil.

Sadis tak sadis, tolak kotak-kotak kertas ni pakai kerusi sebab troli semua lesap

Awal-awal ni macam biasa kenalah ambil barang dari stor untuk kegunaan sepanjang semester. Ekonomi merudum, terasalah juga dekat pejabat ni bila nak ambil barang pun kena catu. Macam aku, memanglah kena ambil banyak kertas ni sebab fotostat nota untuk satu bab je dah habis satu rim, belum masuk tugasan lagi. Harap-haraplah ada lagi stok kertas lepas ni. Dengan budak-budak, memang dah siap cakap, kalau nampak nota bersepah, korang masuk periksa bawa tangkal jelah.

Kertas-kertas ujian semester lepas yang nak dilupuskan...jenuhlah dah bertapa depan shredder tu...

Sem ni jugak aku tekad buat senarai kedatangan sendiri gara-gara budi bahasa pengajar masing-masing yang macam hape. Taklah semua tapi majoriti. Kalau dulu semua pakai sistem jadi tak ada masalah sebab log in dan dah boleh tengok peratus kedatangan diorang untuk masukkan dalam sistem pemarkahan akhir. Sebelum sakit hati dengar ulasan yang macam hape tu, pandai-pandailah berdikari.
Senarai kedatangan asal boleh

No comments: