Engagement Fund ;)

Wednesday, 10 February 2016

Bila Masuk Kerja Tiba-tiba Hari Rabu...

Hari ni adalah salah satu hari yang memenatkan dan memanaskan hati.
Pagi-pagi dah kena makan hati sebab kelas tak buka lagi.
Malas cerita banyak, aku redah je buat kelas dekat bilik pameran.
Lagipun cuma pembentangan, takde hallah nak duduk bersila sambil menilai pembentangan budak-budak sem 2.

Habis kelas pukul 1 lebih sikit.
Lepas tu kelam-kabut bungkus kimchi untuk dipos.
Pukul 1.30 gerak ke Poslaju.
Sampai sana barisan panjang sampai pintu.
Isi borang penghantaran tapi salah isi borang sebab tak yakin itu borangnya sebab sebelum ni borang dia warna kuning tapi tahun ni dia tukar jadi warna coklat.
Dah dekat sampai giliran baru tahu salah isi.
Keluar baris dan isi semula borang.
Beratur balik semula.
Nangis dalam hati.
Nasib baik petugas kaunter sangat ramah dan membantu.
Akak bagi 🌟🌟🌟🌟🌟 dekat kau dik!

Dari Poslaju, singgah bank nak bayar ansuran Taejang.
Duit tak cukup tapi tak kuasa nak singgah bank cucuk duit.
Terkorban sehengget enam sen sebab guna Meps.
Alang-alang sampai dan tengok tak ada orang sangat, ambik nombor.
Nak minta geran Taejang sebab nak baharui cukai jalan dan insurans.
Tapi ada orang potong barisan.
Patutnya tak payah duduk lama-lama.
Tapi dekat sejam juga duduk situ.
Sampai kaunter, cakap nak ambik geran.
Dia minta ic dan sahkan identiti.
Lepas tu tandatangan borang akuan.
Kemudian kena bayar sepuluh hengget enam puluh sen termasuk GST untuk prosedur.
Sekali lagi, mujurlah petugas kaunter 13 agak ramah dan membantu.
Saya bagi awak 🌟🌟🌟🌟 je sebab awal-awal berurusan muka tak senyum.

Habis urusan dah lewat.
Mujur dah isi borang kebenaran keluar.
Singgah tapau nasi tapi perut tetiba tak lapar.
Padahal dari pagi cuma makan roti bawang putih Giant dengan kopi Radix.
Tak lama tu, lapar pulak.
Tapi segan nak makan sebab dah bukan waktu makan.
Akhirnya tak makan.
Pukul 5.55 petang tadi baru makan nasi.
Dia punya tak ada mood tu, jangan tegur.
Sebabnya dari semalam tak makan nasi.
Mood pun ke laut.

Tak ada faedah pun entri ni.
Cuma nak catat perjalanan hidup hari ni.
Dan ingatkan diri sendiri bahawa bayar hutang itu lebih penting.
Bukan buat simpanan juta-juta (rupiah).
Akhir kata, terima kasih.

*Ditaip menggunakan Yong*

No comments: