Engagement Fund ;)

Friday, 26 February 2016

Drama Korea: The Moon That Embraces The Sun

Permaisuri pakatan jahat, hero, heroin dan juga kesatria hitam heroin iaitu abang maharaja yang juga kawan baik abang kepada heroin

Drama ni adalah salah satu drama saguk yang best walaupun geraaammm je tengok menteri-menteri jahat tu. Pelakon semua bagus dan terbaik! Walaupun drama ni dah lama dan dah ulang tayang banyak kali dekat tv, tapi aku baru je habis tengok tahun lepas sebab mula-mula tengok macam tak best tapi bila dah tengok eh eh eh, best pulak.

Cerita ni berlatar masa zaman Joseon dan terbahagi kepada dua peringkat; satu peringkat kanak-kanak dan satu lagi peringkat dewasa. Pandai diorang cari pelakon sebab muka pelakon kanak-kanak lebih kurang je dengan pelakon dewasa.

Image result for the moon that embraces the sun
Ini pelakon zaman kanak-kanak...

Bila ada maharaja, mestilah ada pakatan untuk rampasan kuasa. Semua cerita saguk pun macam tu. Kerana hutang budi dan nyawa kepada mak heroin, heroin dapat diselamatkan waktu nenek putera mahkota nak singkirkan heroin daripada jadi puteri mahkota. Malangnya lepas dibangkitkan semula, heroin hilang ingatan.

Pun begitu, bila hero dan heroin bertemu semula, mereka jatuh cinta sekali lagi dan peristiwa yang lebih kurang sama berulang kembali. Tapi akhirnya mestilah yang baik menang kan? Makanya, kisah ni adalah berakhir dengan bahagia selamanya.

Pelakon-pelakon mantap dan bersahaja. Walaupun jalan cerita agak serius, tapi masih ada bahagian yang kelakar. Paling kelakar adalah bila sida-sida putera mahkota kena marah dan kena hukum berdiri menghadap dinding. Hahaha... Dari zaman putera mahkota sampai dah jadi maharaja, macam tulah gayanya. Apa pun yang belum tengok, boleh cuba tengok ye.

No comments: