Engagement Fund ;)

Sunday, 20 March 2016

Cameron Highland: Ladang Teh Bharat

Ini adalah lokasi pelancongan terakhir yang kami singgah sebelum turun ke Tapah. Waktu sampai sini rasanya tengah hujan lebat dan disebabkan tak tahu ada parking yang dekat, kami parking di tempat yang jauh. Makanya, kena tunggu hujan reda sikit baru boleh keluar kereta. Reda tak reda, basah jugalah.

Waktu sampai sini, orang agak ramai. Aku agak, tempat tumpuan di sini adalah kafenya selain kedai cenderahati yang menjual pelbagai jenis teh tu. Mula-mula sampai, kami terus ke kafe sebab tak puas lagi minum teh dan makan skon. Menu dekat sini adalah pelbagai daripada yang manis sampailah ke savoury.

Aku rasa, harga makanan dekat sini lebih murah daripada dekat Ladang Teh Boh Sg. Palas dan persembahan makanan pun lebih menarik. Keadaan kafe yang terbuka dengan pemandangan ladang teh yang menghijau dan luas serta ada banyak pilihan tempat duduk menjadikan kafe ini sentiasa dipenuhi pelanggan. Pekerjanya juga ramai dan meja-meja sentiasa dibersihkan maka tak ada masalah ketiadaan tempat duduk. Dah macam ulasan dekat ruangan ulasan majalah pulak.

Okey, kali ni tamak jugak. Macam-macam makanan dipesan tapi kongsilah berempat sebab baru makan nasi kan? Kalau ke sini dan nak pesan waffle, pastikan korang pilih waffle yang betul sebab dia ada dua jenis. Satu adalah set waffle yang didatangkan dengan mentega dan madu manakala satu lagi adalah waffle dengan aiskrim. Bila dah buat pesanan tu baru perasan dia ada dua jenis yang berbeza lepas tu tak bagi tukar pulak, maka kami makan aje yang set waffle biasa ni. Mari tengok apa yang kami makan dekat sini.

Teh-tak-ingat-perasa-apa dengan mango cheese cake kot?


Set waffle

Strawberry scone set...scone ni besar ye jadi jangan tamak!

Agak lama juga kami habiskan masa untuk makan sebelum beredar apabila orang makin ramai. Memandangkan masih gerimis, maka kami bergambar di atas saja. Aku macam nak turun juga meredah lecak bergambar di ladang teh tapi sebab tak ada sorang pun nak layan, aku pasrah je bergambar dengan diorang dekat atas tu. Hahahaha... Sebenarnya kan, kalau pergi ke tandas dia, ada satu tingkap besar dekat tandas tu tau. Dannn, pemandangan adalah sangat cantik daripada tingkap tu tapi semua orang tak nak layan perangai senget aku nak bergambar dalam tandas. Hahahaha....

Suka gambar ni!

Tuan Tanah dengan Radin

Berlatarbelakangkan kafe sebelum masing-masing berlari ke kereta sebab hujan makin lebat..hahahaha...

Cantik kan? Can we be here again Geng?

Aten, Mada dan yours truly

Usai bergambar, hujan makin lebat maka cepat-cepat habiskan sesi bergambar sebelum ke kedai cenderahati untuk memborong teh. Eh, ke pergi borong teh dulu ek? Lupa sudah... Tapi kitorang beli jugalah teh. Ke aku dengan Mada je yang syok membeli? Pun lupa dah. Hahaha... Aku tak beli banyak pun, sekadar sekotak teh yang ada pelbagai perisa. Mada beli banyak juga sebab dia nak bagi bos dia. Selesai membeli, lagi sekali redah hujan untuk ke kereta dan perjalanan pulang diteruskan. Bersambung...

No comments: