Engagement Fund ;)

Thursday, 3 March 2016

Dah Setahun

Pejam celik, dah pun setahun usia Taejang mengikut pendaftaran cukai tapi kalau mengikut hak pemilikan, belum sampai lagi sebab aku dapat kereta pada 12 haribulan. Mula-mula fikir nak lajak tarikh cukai ni ke 12 haribulan tapi fikir-fikir balik, nanti tak boleh nak merayap jauh-jauh.

Sebelum ni tak pernah ambil tahu macam mana nak buat semua benda ni sebab bukan kereta sendiri tapi kali ni kenalah uruskan sendiri semuanya. Makanya aku roger aje ejen insurans aku sebab dia pernah cakap dia boleh buat juga insurans kereta.

Roger petang Isnin dan hari Selasa dia bagi quotation. Bincang-bincang dan teruslah setuju semua. Dia kata nak terus proses tapi aku tak sempat nak ke bank lagi masukkan duit makanya dia teruskan aje dan bayar kemudian.

Semalam petang, sampailah pelekat road tax tu dekat pejabat daripada MyEG. Canggih dah sekarang ni, semedang je guna teknologi untuk tujuan bukti penerimaan. Cuma perlu sahkan MyKad dan bungkusan berisi road tax pun bertukar tangan. Senang gila!

Sewaktu proses pengesahan identiti

No comments: