Engagement Fund ;)

Tuesday, 19 April 2016

Dah Dua Tahun Pun

Dua tahun sudah pada tarikh yang sama, selamatlah aku tiba di bumi Korea. Walaupun dah dua tahun, tapi masih segar lagi kenangan dekat sana. Kenapa terkesan sangat dengan kenangan yang satu ni? Sebab banyak perkara yang pertama kali berlaku dalam seumur hidup untuk aku.

Pertama kali naik kapal terbang. Pertama kali keluar dari Malaysia. Pertama kali rancangan nak melancong dengan kawan-kawan berjaya. Pertama kali menikmati keindahan langit pada waktu malam yang begitu dekat dengan bulan.

Macam tak percaya je akhirnya berjaya jejak kaki ke Korea. Paling aku ingat, masuk je dalam balai ketibaan tu, terpampang muka Jang Dong Gun dengan senyuman yang paling menawan. Kenal dia pun sebab baru je habis tengok Gentleman's Dignity waktu tu.

Tapi waktu pergi tu memang aku paling kenal Kwon Sang Woo je; Running Man ke, SNSD ke, tak kenal. Bahasa dia pun belajar sikit-sikit je sebab fikir kitorang pergi dengan agen kan, maka tak payah nak fikir sangat. Mada dengan Za dahsyat sikit sebab diorang kenal belaka artis-artis Korea tu; nampak iklan dekat bas, laju je Za sebut nama pelakon tu. Jumpa iklan dekat tepi jalan, Mada pulak sebut nama penyanyi tu.

Sebenarnya kalau belajar bahasa dia lagi seronok dan perkara itu hanya berlaku lepas aku balik dari Korea. Ini pun dah lama tak ulangkaji ni, lupa banyak dah huruf-huruf dia. Kalau nak baca cerita waktu ke Korea dulu, pandai-pandailah cari ye dalam blog ni. Aku tengok entri persiapan ke Korea tu antara entri panas juga. Harapnya dapatlah membantu serba sikit. Sekian, entri mengimbas kenangan dulu dan diakhiri dengan gambar universal adapter yang sesuai digunakan ketika di sana.


No comments: