Engagement Fund ;)

Thursday, 21 April 2016

Langsung dari Utara

Currently in Penang for English cluster meeting. I was hoping that the meeting would take place somewhere near my office but unfortunately this time the location changed.  Previously it was in Malacca and I have no problem driving there alone because I'm already familiar with the routes. Dan dan kau cakap omputih dekat sini. Cakap omputih dekat rumah lagi satu laaa...

Sebenarnya ada satu lagi blog yang memang guna medium Inggeris tapi jarang update. Buat tu pun masa praktikal dulu, konon-konon jurnal harian la. Wujud lagi cuma jarang tulis; kalau hebat pergi cari mana tahu jumpa ke kan? Hehehe...

Bajet ketat sungguh ni bila kena datang mesyuarat ni sebab belanja besar sebab lokasi jauh. Tol je dah dekat 70 hengget. Tanjat mak incik bila imbas kad Touch n Go semalam; nasib baik dah isi duit siap-siap. Minggu depan datang sini lagi sebab memang dah rancang nak bercuti dengan Geng Bilik Prep.

Mada cakap aku tak payah baliklah, duduk sini tunggu diorang sampai. Hahahaha... Kelas hari Rabu siapa nak ganti Mada oi? Semalam pun aku habiskan kelas dulu baru gerak sebab kalau tak masuk kelas, memang hangus tak boleh nak minta orang lain gantikan dulu.

Sebelum pergi kena tanya dulu boleh buat tuntutan ke tidak sebab kalau tak boleh memang tak pergilah kan walaupun dalam kumpulan WhatsApp kena marah dengan otai-otai yang ada. Sebab boleh tuntut elaun perjalanan bagai, maka selamatlah saya sampai di sini buat pertama kalinya.

Okeylah, nanti sambung lagi kemudian. Ni pun nak tunggu makanan turun je ni sebelum tidur. Alhamdulillah rezeki orang bawa pergi makan  burger sedap dan siap belanja lagi. Segan mak incik dibuatnya. Asalnya rancang pergi berempat tapi lagi sorang tu tak dapat ikut, maka jadilah bertiga.

Ingat malas nak ikut tapi lapar la pulak;  jadi malu dan segan tu tolak tepi. Nak memandu sendiri memang sekian terima kasihlah. Pemandu dekat sini macam hape je. Semuanya guna kuasa psikik langit ketujuh tahap dewa punya waktu memandu. Stress haku! Dari sekecik-kecik motor, sampai sebesar-besar lori. Cemana nak memandu dekat sini ni Ten minggu depan?

No comments: