Engagement Fund ;)

Monday, 9 May 2016

Ingat Nama

Siapa yang tak suka kalau orang ingat nama kan? Makanya dah tanam azam nak cuba ingat nama anak-anak murid. Macam waktu dekat U, aku biasa-biasa je, tak adalah popular pun dalam kelas. Tapi bila ada lecturer yang ingat nama, kembang kempis dalam hati sebab lecturer kenal. Hehehe...

Mula-mula mengajar dulu memang cepat je hafal satu kelas punya nama tapi lama-lama ni kebolehan mengingat nama dah berkurang sebab dah makin banyak nama nak kena ingat. Tunggu dah tengah semester barulah boleh ingat betul-betul nama diorang ni. Siap boleh ingat mana satu yang suka mengantuk dalam kelas, mana satu yang selalu tak bawa nota, mana satu yang suka bergosip dan banyaklah lagi kerenahnya. Tapi kalau tak ingat juga, jangan kecil hati sebab muka memang akan ingat cuma kadang-kadang nama tu bertukar.

Hari Ahad lepas bila hidupkan telefon, bertalu-talu mesej masuk dan salah satunya adalah berita kematian salah seorang pelajar semester dua. Terkesan. Sedih. Sebab dah masuk dua semester mengajar budak-budak ni, memang dah boleh ingat sangat mana satu budaknya.

Sama-samalah sedekahkan Al-fatihah untuk Mohd Aizul Bin Anas semoga rohnya dirahmati dan ditempatkan bersama orang-orang yang diampunkan dosa-dosanya.

No comments: