Engagement Fund ;)

Wednesday, 8 June 2016

Nak Masak atau Pegi Param?

Hari pertama puasa ramadhan untuk aku tahun ni adalah semalam, anak bulan muncul lambat sikit. Hehehe... Walaupun aku tak puasa satu ramadhan tu, rasa macam puasa juga sebab takkan nak minum air atau kunyah biskut depan orang puasa kan?
Air kotak percuma beserta bahulu orang kahwin

Pagi-pagi dah dapat rezeki dua kotak air kotak dari bos besar. Lepas tu ada yang bagi bahulu dan paling win, popia nestum yang ditempah untuk raya dah sampai depan mata. Satu balang dah tinggal separuh, aku rasa memang tak sempat sampai raya.

Popia nestum sedap sebab tak manis sangat

Tahun ni dapat balik pukul 4.30 sebab waktu rehat potong jadi 30 minit je makanya tak perlulah aku terpacak depan punch card pukul 5 tepat setiap hari Isnin sebab nak berkejar ke tempat tuisyen pulak. Bulan puasa tuisyen mula pukul 5 jadi kalau balik pukul 5 memang aku tak sempat mengajar penuh.

Kelmarin semangat je punch card awal dan terus halakan Taejang ke tempat tuisyen. Sampai sana, tak nampak pulak kereta bos; rasa pelik juga. Dah turun kereta, siap dah nak angkut beg segala ni, tiba-tiba baru teringat yang hari Isnin tu cuti sempena 1 ramadhan. Hahahahampeh... Nasib baik belum daki tangga lagi, kalau tak memang loser kuasa dua.

Tak ada tuisyen, teruslah pergi melawat param Kanchong sebab teringat-ingat nasi kerabu. Waktu pergi tu awal lagi jadi masih belum ramai, seronoklah nak jalan. Lepas tu balik rumah tapi Abang Paiz ajak pergi param lain pulak. Sudahnya, dari Banting pusing ke Kelanang sampai ke Sg. Lang ukur jalan.

Semalam aku tak singgah param, balik rumah buat jompot je lepas tu buat sambal ikan bilis hitam + kentang. Makan dengan nasi panas, renjis kicap. Sedap hoi! Hari ni ingat nak masak pasta tapi tengok dulu kot sebab macam banyak pulak urusannya ni. Korang pergi param ke masak je?

No comments: