Engagement Fund ;)

Friday, 12 August 2016

Ehhem..eehem..

Cubaan suara 1..2..3.. One..two..three.. Kembali bersuara hari ini selepas hidup dengan monolog selama hampir dua hari. Alhamdulillah, selepas beberapa cara dicuba, kedengaranlah semula suara walau bunyinya macam Psyduck. Dan dan keluar karektor Pokemon seketul dekat sini; ikut peredaran masa gamaknya. Hehehe..

Sebenarnya kalau ikutkan, aku ni memang kena siap-siap minum air perahan limau nipis dengan madu bila ada tanda nak batuk teruk untuk pencegahan. Tapi tulah, kali ni malasnya lahai nak pergi petik limau nipis belakang rumah.

Petang Selasa tu balik rumah baring kejap sambil selubung sebab sejuk sangat. Sejuk tapi badan panas. Akhirnya bangun buat air limau suam makan dengan sandwich telur sebab kena telan paracetamol. Malam tu kan ada kelas tuisyen, karang pengsan pulak kalau tak makan ubat. Alhamdulillah panas badan surut dan kepala pun tak sakit. Cuma suara macam keluar tak keluar aje.

Pagi Rabu tu bangun, terus hilang suara. Aiyok, ada kelas lagi ni pagi tu, macam mana ni? Memandangkan memang dah sediakan tugasan untuk budak-budak, maka waktu penerangan tu memang guna papan putih dengan pen marker jelah selain WhatsApp dengan ketua kelas.

Semalam suara masih tak berapa ada maka tengah hari tu keluar cari aiskrim vanila. Pernah dengar orang cakap macam tu tapi tak pernah cuba sebab tak pernah lagi sakit tekak sampai tak keluar suara ni. Makanya tengah hari makan aiskrim dengan epal hijau je.

Alhamdulillah, petangnya dah ada suara sikit-sikit. Tapinya bila cakap dengan orang waktu siapkan dewan untuk acara pagi tadi, kena bantai gelak la sebab suara kelakar. Cis, kurang asam betul diorang! Hahaha.. Petang semalam makan lagi aiskrim dengan doa agar suara kembali semula.

Bila dah mula ada suara, batuk menjadi-jadi sebab tekak gatal. Malam tadi beberapa kali terjaga dek kerana batuk teruk. Tapi pagi ni suara dah agak jelaslah berbanding semalam.

Dugaan betul sakit tekak sampai hilang suara. Kali terakhir hilang suara ni waktu dekat U dulu. Lepas tu tak pernahlah sampai tak keluar suara. Susahnya nak berkomunikasi. Dengar orang borak pun tak boleh menyampuk.