Engagement Fund ;)

Saturday, 20 August 2016

Hashtag Team Jalan Aman; Hashtag Team Jalan Turi

Sejak mak tak ada, masih tak pandai lagi agak kebanjiran tetamu di rumah. Kalau dulu memang hari-hari pun banjir dengan tetamu sampailah habis cuti raya sebabnya rumah sekarang ni kira rumah pusaka belah keluarga mak, jadi bila saudara-mara datang berziarah ke Banting, wajib singgah lepak-lepak dekat sini.

Bila mak dah tak ada, kuranglah sikit kemeriahan tu sebab kalau diorang datang pun, takde lepak lama-lama. Sekadar datang beraya. Dulu memang aku duduk terperuk dekat dapur dari pagi sampai petang sediakan makanan untuk tetamu yang masuk dalam kategori keluarga. Biasanya yang datang beraya awal-awal pun memang keluarga, jadi memang akan jamu makan berat.

Rasanya lepas ni dah boleh agak hari apa yang tetamu ramai. Tahun ni, raya pertama cuma Wak Yem dan anak-anak je yang datang beraya belah pagi. Sekali tengok Nenek kekdahnya. Lepas tu ada satu ke dua keluarga lagi yang datang, tapi tak ingat siapa. Hehehe..

Raya kedua memang tak memang tangan layan tetamu. Bersilih ganti tetamu yang datang. Mula-mula Bik Mini dengan anak-anak dari Shah Alam. Kemudian Cik Iti pula sampai dengan anak-anak. Penuhlah rumah sampai ke ruang keluarga. Mujur tak sampai dapur je. Hehehe.. Lepas tu Kak Sam pulak sampai. Waktu ni Bik Mini nak beransur dah. Kiranya diorang datang ni kebetulan ada tetamu lain waktu tu.

Sebab waktu kunjungan tetamu yang ramai-ramai ni ada yang rajin ajak bergambar, ada la gambar ramai-ramai sebelum diorang balik. Bolehlah buat kenangan. Nah layan gambar #teamjalanturi dengan #teamjalanaman. Gambar satu keluarga nukleus tak ada yang formal kali ni sebab masing-masing malas nak bergambar. Hahaha..

Keluarga belah Abah, Bik Mini..

Lagi satu..

Keluarga belah arwah Mak (kecuali Nenek la), Cik Iti serta anak menantu dan juga Kak Sam, anak arwah Wak Nah..

Penuh laman rumah sampai tepi jalan dengan kereta..

Tu jelah kot cerita raya bersama keluarga. Kalau rajin nanti buat satu lagi entri untuk keluarga. Lepas ni entri tentang tetamu dari Korea pulak. Selamat Hari Raya Haji.

No comments: