Engagement Fund ;)

Tuesday, 9 August 2016

Seret Kaki

Hari ni kemuncak batuk dan sakit dada. Sebenarnya dah mula dari minggu lepas lagi tapi batuk biasa-biasa je la, cuma hari pertama tu perit lain macam tapi lepas tu okey je. Malam tadi terjaga dekat pukul 4 sebab sakit dada sangat; batuk nak buang kahak tapi tak lepas. Homaiii, seksa! Kali ni batuk jenis kahak yang pekat tu.

Tapi kipas tak nak kalah, tetap juga tala dekat muka cuma tutup la badan dengan selimut. Hehehe... Yela, rumah kampung kan bila malam dia jadi sejuk semula jadi, maka sejuk tu dua kali ganda. Walaupun sakit, tetap jugalah cuba nak buang kahak tu sampai tak larat dan tertidur.

Pagi tadi bangun macam okey sikit maka pergi kerja walau rasa macam nak cuti. Pakkal ada kelas hari ni, seret kaki. Nasib baik ada baju tak payah gosok. Hahahaha... Pagi ni tak makan oat sebab tekak perit gila, rasa nak makan sup. Teruslah tapau bubur nasi dengan sup kosong dekat bawah ni.

Bila masuk pejabat, lama-lama seram sejuk je rasa. Dari pagi sarung jaket sampai balik kang ni. Lepas kelas badan dah mula bahang, tekak perit. Nasib baik bilik seminar tu ada mikrofon, tak payah guna suara asli. Malam ni macam mana? Seret kaki lagilah gamaknya sebab kalau nak cari pengganti memang tak sempat dah. Sobs...

No comments: