Engagement Fund ;)

Monday, 31 October 2016

Rindu Teruk

Annyeong! Hari baru minggu baru, harap-harap semua dibekalkan dengan semangat baru walaupun Selangor kalah malam tadi. Kalah menang adat permainan, jangan terlalu gusar okey?

Jadi, bilanya nak keluar cerita mengukur jalan dan menyukat tanah dekat Korea tu Cik Farah? Masih dalam proses mengarang. Paling mencabar bila buat entri ukur jalan ni adalah nak edit gambar. Lap peluh.. Harapnya, cerita tu tak terkubur dalam entri la ye. Kehkehkeh..

Sambung cerita. Sindrom rindu teruk ni berlaku waktu baru-baru je balik dari Korea haritu. Tiap kali bercuti pun macam ni tapi yang kali ni paling teruk. Dekat sana memang kitorang basuh baju hari-hari sebab ada mesin basuh siap sabun dengan cecair pelembut sekali. Mula-mula ingatkan tak ada pelembut tu sebab cuma nampak sabun je. Dah rancang dah nak pergi cari dekat Daiso; apa ada hal, Daiso sekangkang kera je dari rumah kan?

Bila mula nak basuh baju tu, baru perasan ada sebotol besar cecair pelembut dekat tepi mesin basuh. Walaupun tulisan dekat mesin basuh tu semua hangul, tawakal je tekan tekan dan masukkan sabun dan cecair pelembut tu dekat tempat letak sabun. Selamatlah baju dibasuh dan wangiiii.

Sampai sini, bila buka beg baju bersih, teringat-ingat saat di Korea. Wangi dan segar je bau baju-baju yang dibasuh dekat sana. Tak sama bau dia dengan Softlan biru. Tak boleh jadi, kena pergi cari juga cecair pelembut dengan wangian yang sama. Nampak tak kesan rindu teruk tu?

Taraaa! Softlan Paradise Sensation dengan wangian Tropical Passion

Gigih wei aku buka penutup botol nak hidu bau yang terhampir sampai pening la. Mujur tak pengsan je dekat pasaraya tu sebab terlebih hidu bahan kimia. Hahaha.. Akhirnya, jumpa satu yang bau dia seakan-akan. Bawah jenama Softlan juga. Masih setia dengan Softlan. Beli la juga sebotol walaupun harganya lagi mahal dari Softlan biru. Bolehlah buat pengubat rindu.

No comments: