Engagement Fund ;)

Thursday, 3 November 2016

Drama Korea: W-Two Worlds

Drama ni kedua berhantu lepas DOTS. Selepas sekian lama, drama ni yang kena tunggu lama untuk episod seterusnya. Sebab dah tertengok dari awal waktu siaran perdana, tu yang terus sangkut dan sabarkan hati untuk tunggu episod sambungannya minggu depan.

Penulis drama ni layak dapat tepukan gemuruh sebab berjaya membuat hati ini seperti roller coaster. Mula-mula jalan cerita lancar je, manis je, nanti tiba-tiba tersekat kejap dan ada sikit adegan pahit. Lepas adegan pahit tu diolah, dia jadi pahit tahap hempedu dan kemudian manis balik tapi masih tawar sikit tapi lepas tu manis saja sampailah terjadi lagi babak pahit dan pedih. Sabar jelah.



Cerita dia tentang hero dan heroin yang datang dari dua dunia berbeza; satu dunia nyata dan satu lagi dunia kartun. Hero, Lee Jong Suk, adalah dari dunia kartun memegang watak Kang Chul. Kalau dekat dunia nyata, watak Kang Chul ni jadi igauan dan buruan la sebab pakej lengkap hensem, bijak, kaya dan mempunyai bakat dalam pertahanan diri. Wow! Tambah lagi satu, ada senyuman manis. Peminat Woo Bin tolong tepi sikit ye. Hahaha..

Oh manisnya, manisnya senyumanmu..

Heroin pula, Han Hyo Joo, adalah dari dunia nyata memegang watak Oh Yeon Joo dan dah semestinya datang dengan pakej yang setara dengan hero. Dalam ni, heroin adalah doktor pelatih. Serasi sangatlah gandingan Han Hyo Joo dengan Lee Jong Suk dalam ni.

Ceritanya fokus pada Kang Chul yang merupakan watak utama dalam komik W karya ayah kepada Oh Yeon Joo. Matlamat hidup dia adalah nak cari pembunuh keluarga dia yang mati ditembak oleh pembunuh misteri. Pendakwa raya yang kendalikan kes tu kata Kang Chul ni yang bunuh keluarga dia sebab kebetulan dia adalah atlet menembak taraf dunia. Walaupun dipenjara, tapi disebabkan bukti-bukti yang ada tak cukup kukuh untuk hukuman yang lebih berat, maka dia dibebaskan.

Lepas dibebaskan, dia hilang arah kejap sampai hampir nak bunuh diri. Tapi bertitik tolak dari saat nak bunuh diri tu, dia bangkit semula dan akhirnya berjayalah menjadi seorang yang bijak dan kaya raya. Kisah bermula bila Oh Yeon Joo kena tarik masuk dalam dunia komik waktu Kang Chul parah kena tikam oleh ayah Oh Yeon Joo sendiri.

Niat ayah dia memang nak tamatkan komik tu sebab dia jadi takut bila Kang Chul 'hidup'. Tapi, tak mati pun sebab setiap kali watak dia nak dimatikan, Oh Yeon Joo ni akan ditarik masuk dalam komik dan dia selamatkan Kang Chul sampailah dua-dua orang tu jatuh cinta dan kahwin tanpa sengaja.

Bila dah kahwin, pembunuh tu muncul balik sebab watak pembunuh tu wujud untuk menghapuskan keluarga hero. Makanya, ada peranan baru la pembunuh tu sebab Kang Chul ada ahli keluarga baru. Bermula dari situlah jalan cerita bertukar jadi mencabar dan penuh aksi. Tak kurang juga membuat penonton sakit hati. Nak tahu apa jadi, silalah tonton drama ni. Boleh masuk dalam senarai wajib tengok juga sebab pengakhiran dia tidaklah begitu terencat.
Ini waktu ingatan Kang Chul dipadamkan. Agak sedih bila tengok episod ni. Sobs.

Drama ni jadi kesukaan sebab hero dengan heroin ni bercinta dan berkahwin, bukan bercinta dengan orang lain lepas tu kahwin dengan orang lain. Lepas tu gandingan Han Hyo Joo dengan Lee Jong Suk nampak sangat serasi dan semulajadi. Selain gandingan teraju utama yang mantap, dah tentulah genre ceritanya yang pelbagai. Drama ni adalah gabungan percintaan, kekeluargaan, politik, komedi, aksi dan juga perubatan. Jadi yang belum tengok, bolehlah pergi tengok.

No comments: