Engagement Fund ;)

Friday, 4 November 2016

Kasut Tapak Rata

Okey, entri hari pertama di Korea dah keluar. Harap-harap terus gigihlah nak sambung entri-entri yang lain. Hari pertama tu baru episod satu, episod lain-lain belum lagi. Kali ni nak cerita pasal kasut dulu.

Kasut tapak rata warna hitam cap Alain Delon

Bila dah mula rajin ukur jalan dan sukat tanah, memang dah tak boleh nak membeli benda-benda kesukaan sewenang-wenangnya macam dulu. Ini pun beli sebab asyik teringat-ingat dan memang dah patut kena ganti pun kasut sedia ada tu. Kalau jalan dekat atas tar, batu-batu kecil boleh tersangkut masuk dekat lubang pada tapak. Kalau hujan, dah tentulah stokin basah sebab kasut bocor.

Sepanjang membeli kasut, rasanya ini kali pertama aku beli kasut tapak rata dari jenama Alain Delon. Tak pernahnya beli kasut tak ada tumit sejak bekerja sebab walaupun dah niat nak beli yang tapak rata, bila sampai sana dan nampak kasut bertumit, terus tak pandang dah kasut tak bertumit. Kali ni paksa diri beli kasut ni sebab ini yang paling murah lepas diskaun, selesa dan ada reben.

Entah, memang suka kasut bertumit dan Arwah Mak dulu pun selalu cakap kalau beli kasut tu biarlah bertumit sikit. Maka, yang pertama ini haruslah diabadikan dalam blog. Lepas ni, tahun depanlah kot baru beli kasut baru. Kumpul duit nak 'balik kampung' kan? Kena jimat bab lain. Hehehe..

No comments: