Engagement Fund ;)

Friday, 30 December 2016

Siapa Cakap Kitorang Tak Lepak Mamak?

Annyeong! Amboi tajuk, marah ke? Hehehe.. Tidaklah. Cuma nak cakap, orang perempuan ni okey je nak lepak mamak asalkan pergi ke kedai mamak yang pelanggannya pelbagai jantina. Kalau masuk kedai mamak yang majoriti pelanggannya lelaki, kurang selesa sikit sebab diorang kagum tengok ada orang perempuan masuk makan dekat kedai mamak sampai pandang tak berkelip.

Ini cerita petang semalam, kononnya nak ngeteh makan tosai je, maka pergilah kami ke kedai mamak kegemaran. Tunggu punya tunggu, lambai punya lambai, panggil punya panggil, tak seorang pun layan. Sebelum jadi marah, marilah kita ke kedai mamak lain yang sudi nak ambil pesanan.

Sampai dekat kedai mamak kedua, duduk je terus pelayan dia datang ambil pesanan. Ha, inilah baru dikatakan servis mamak! Sebab salah satu trademark mamak ni adalah servisnya yang laju. Tapi dia ambil pesanan air je, pe cer? Hahahaha.. Sudahnya, masing-masing putuskan untuk makan nasi jelah sebab waktu jalan masuk tadi, ternampak sotong goreng melambai dekat tempat lauk. Kitorang memang selalu macam ni, sebelum sampai dah kata nak makan tosai tapi akhirnya pergi kaut nasi letak kari campur dan ayam goreng potong. Hahaha.. Tapi semalam tak ambil ayam, tukar ambil sotong goreng ni.

Layan wei makan nasi dengan kuah kari campur, sayur dan sotong! Comfort food katanya. Tapi betul ni, kalau tak tahu nak makan apa dan di mana, jangan sesuka hati nak juga cari tempat makan hipster sebab akhirnya nanti membazir. Pergi je mamak sebab walaupun tak tahu nak makan apa, nanti mesti tiba-tiba dah tahu nak makan apa. Dapatlah isi perut dengan harga yang lebih murah berbanding kedai  hipster tadi.

No comments: