Engagement Fund ;)

Wednesday, 30 March 2016

Keindahan Matahari Terbenam di KLIA 2

Okey, sambung balik aktiviti keluar yang katanya nak balik sebelum maghrib tu. Dari Ampang, ke KLIA 2 sebab crime partner kata lama tak lepak KLIA 2. Sejak KLIA 2 wujud, jarang dah pergi KLIA sebab KLIA 2 ni lagi banyak tempat makan dan tempat membeli-belah walaupun tak adalah 'membelah' sangat pun, setakat membeli sikit-sikit udah le. Hehehe...

Sampai sini ngam soi masuk waktu Asar makanya solat dulu sebab wudhuk zuhur tadi ada lagi. Lepas solat barulah ukur tempat membeli belah . Beli eyeliner je pun sebab dah habis. Boleh tahan godaan jugalah waktu pilih eyeliner dekat Clinique tu, macam-macam ada walaupun tak lengkap macam dekat kaunter dia sendiri. Akhirnya angkut eyeliner je sebatang sebab nanti bajet lari. Lepas tu jalan-jalan cari kasut kononnya tapi tak ada rekaan yang 'Wowww!'; ada berkenan satu ni tapi tak ada saiz makanya tak beli pun.

Dah penat jalan, cari tempat ngopi. Asalnya Aten kata nak Auntie Anne's tapi lepas tu tak jadi pulak. Nak minum kopi santai-santai katanya, maka moh la ke Gloria Jean's. Macam dah sign mati je dengan Gloria Jean's ni? Haritu dekat Bangi Gateway pun lepak situ juga. Hehehe...




Sebenarnya dalam hati memang tak nak makan Auntie Anne's sebab dah pernah janji dengan crime partner yang sesi ngopi untuk sesi melepak di KLIA 2 seterusnya akan ditaja; maka hutang selesai. Ada rezeki lagi nanti I belanja lagi, okey?

Habis makan, konon-konon nak balik dah sebab katanya nak kena sampai rumah sebelum maghrib. Katanyaaaa... Tapi bila dah sampai kereta, syok pulak nampak kapal terbang berlepas silih berganti. Wowowow, jakun sangat! Hahaha... Dua benda yang menggembirakan kami kalau ke sini, makan dan tengok kapal terbang. hashtagmudahterhibur

Pertama kali parking dekat bumbung ni dan baru tahu boleh nampak jelas rupanya kapal terbang baru berlepas. Lepas ni terus naik bumbung je kalau datang sini sebab dah jumpa satu pintu yang terus sampai dekat mall jugak.








Asalnya kitorang parking betul-betul dekat menara kawalan belakang nun tapi sebab tak dapat nampak jelas kapal terbang dalam gambar, makin lama makin sampai ke hujung bangunan. Hahahaha... Pakcik Guard situ perhati je perangai pindah-pindah parking ni, nasib tak kena tegur je dengan dia. Jangan marah pakcik, kitorang jarang datang sini maka jarang tengok kapal terbang berlepas. Pakcik takpe la, hari-hari boleh tengok.


Lama juga dekat atas ni, dari matahari masih tinggi sampailah matahari terbenam. Sungguh cantik bila tengok matahari perlahan-lahan terbenam dengan pemandangan ladang kelapa sawit yang saujana mata memandang, subhanallah. Harus datang lagi untuk nikmati keindahan matahari terbenam ni.

Tuesday, 22 March 2016

Keranamu Gochugaru

Ini sambungan cerita yang pergi makan dekat Fickles. Sebenarnya sanggup sampai ke KL sana sebab nak beli gochugaru je pun; kiranya sambil menyelam sambil minum air. Tapi dalam kes ni, kitorang minum air dulu baru menyelam. Hahaha...

Lepas makan terus halakan kereta ke Ampang pula sebab nak pergi kedai Korea untuk beli gochugaru. Sejak dah pakai serbuk cili Korea untuk buat kimchi, takmo dah pakai serbuk cili tempatan sebab kurang pedas, satu; lepas tu warna dia tak meriah.

Beberapa hari sebelum tu, kawan-kawan FB berjemaah tag aku dengan satu ulasan tentang kedai Korea dekat Ampang. Memandangkan gambar dalam tu tak jelas, aku tak boleh nak cakap bahawa itu kedai sama yang aku pergi tahun lepas. Bila tengok alamat, memang sahihlah kedai sama; berjiran dengan Sweetree.

Sebenarnya ada satu niat murni dimana lepas membeli di Shin Sun Mi, nak sambung ngeteh dekat Sweetree; makan toppoki dengan pajeon dia yang super sedap tu. Tapi sebab dah melantak macam hape dekat Fickles, maka niat murni tu pun lenyap.

Kali ni tak ada pek sederhana macam yang beli mula-mula; cuma ada pek kecil 400gm++ dan pek besar sekilo lebih ke dua kilo, lupa dah. Jadinya, Aten kata ambil yang pek kecil sahaja supaya boleh datang balik untuk pembelian baru. Hahahaha...
Meneliti serbuk cili sebelum kaut dua paket..

Frozen rice cake

Nasi segera..hampir nak kaut satu bundle juga sebab senang hidup kalau malas nak masak nasi untuk makan sorang-sorang...

Asalnya nak cari bahan untuk buat gochujang juga tapinya masuk je dalam ni sakit perutlah pulakkkk. Hilang konsentrasi nak membelek satu persatu, dari rak ke rak. Sudahnya, memang cuma beli gochugaru je. Nak beli banana uyu pun takdak! Tapi seronok la duduk pusing-pusing dalam kedai ni sebab dah macam dekat Korea. Sengih-sengih je dengar satu keluarga kecil ni bercakap-cakap menggunakan bahasa Korea. Dah orang Korea kan, takkan cakap Jawa pulak kan? Hoi, rindu nak pergi Korea lagi sekali.
Menjakun depan kedai; belah kanan restoran makanan Korea halal yang ada jual pajeon dengan toppoki super sedap..belah kiri adalah kedai serbaneka produk Korea; macam-macam ada!

Selesai membeli, terus halakan kereta ke destinasi seterusnya. Hazabedah sesak nak keluar dari KL tu dan tak tahulah Waze bawa kitorang ikut jalan mana sebab kemain jauh pusingnya sampai masuk ke Nilai bagai. Cerita seterusnya, sambung di entri baru. Adios!

Sunday, 20 March 2016

Semoga Berjumpa Lagi Cameron Highland!

Sebelum pergi Cameron, dah rancang supaya semua orang ambil giliran memandu. Tapi sudahnya aku dengan Aten je yang memandu. Mada dah taja kereta jadi dia tak memandu pun takpe. Ikutkan Radin kata nak memandu waktu balik tapi sebab dia mabuk teruk, maka memang sepanjang jalan dia tidur. Apa pun tak boleh. Hahaha... Sebenarnya kebolehan memandu jarak jauh tanpa menjejaskan tumpuan dan mengantuk adalah satu kelebihan dan tak semua orang mampu nak buat, makanya, sayangilah kawan-kawan anda yang ada kelebihan ni.

Perjalanan balik agak lancar dan tak banyak kenderaan. Dalam perjalanan, anda masih boleh jumpa deretan kedai yang menjual bunga-bungaan dan hasil bumi Cameron yang lain jadi jangan risau kalau tak sempat nak membeli ole-ole dekat atas tadi. Sepanjang perjalanan, ada tiga kali juga kot kami berhenti membeli. Ye, kami memang suka membeli dan mudah menghasut dan terhasut dengan hasutan dari satu sama lain. Hahahaha...

Benda pertama yang paling nak dibeli adalah bunga segar. Bila berhenti dekat deretan kedai, memang taklah ko nak beli bunga je kan? Akhirnya bunga segar, bunga hidup bertanah, semuanya kami borong. Apa pun tak boleh! Selain daripada bunga-bungaan, beli jugalah sikit jajan untuk letak dekat pejabat. Dekat sini popular dengan buah-buahan jeruk. Macam-macam ada! Tinggal lalu dengan lalu je nak makan.
Perhentian pertama, tak begitu banyak pilihan bunga tapi aku beli juga sejambak...

Selepas perhentian membeli terakhir, memang tak ada harapan dah nak tukar pemandu sebab kereta dah penuh sesak dengan pelbagai hasil borongan. Tempat duduk belakang memang muat untuk Radin dengan Mada je duduk. Bayangkan, sampai dekat tempat brek tangan dan gear ada barang, gila tak gila tabiat membeli? Hahahaha... Penuh wei dengan pokok-pokok dan bantal segala.
Pakcik ni tengah mempromosi Sambal Strawberi Abang dekat Mada..aku pun beli juga satu nak rasa bagaimanalah rasanya strawberi bila disambalkan..ini deretan kedai terakhir ye dalam perjalanan dan kalau korang berhenti dan nampak pakcik ni, silalah membeli dengan sesungguh hati; nak beli dekat kedai pakcik ni boleh, kedai lain pun boleh tapi pakcik ni memang peramah gila...macam-macam ada dekat sini..

Sedang tawar menawar untuk membeli pokok hydrangea...sempat lagi kau bergambar kan? Hahaha... terima kasih Mada sebab jadi jurugambar dekat sini..

Inilah dia keadaan tempat duduk belakang..ruang untuk Mada dengan Radin duduk pun sipi-sipi je tu, nasib baiklah diorang ni kecil comel je...hehehehe..ruang depan lupa pula nak ambil gambar tapi penuhlah bahagian tengah tu sampai dekat tempat kaki Aten...

Perjalanan turun memang mencabar dan kalau tak memandu, aku rasa aku mabuk juga sebab selekoh dia memang tajam sungguh! Itu belum lagi bila bertembung dengan bas yang makan jalan orang lain. Berapa kali aku kena hon sebab sikit lagi nak bertembung dengan bas. Hello, aku ikut jalan aku okey walaupun sebenarnya boleh je ke tepi sikit bagi laluan dekat bas tu tapi tak nak mengalah tu, nak juga aku memandu ikut garisan jalan yang ditetapkan. Kecut perut juga sebenarnya tapi tak nak mengalah. Heeee... Orang lain dah pejam-pejam mata dah. Hahaha... Walaupun jalannya menyeramkan, pemandangan sekeliling sangatlah menakjubkan subhanallah... Masih lagi merasai perjalanan yang diiringi kabus.

Sampai je bawah, kami singgah di masjid pertama yang ditemui untuk solat. Jamak qasar asar dan zohor dan tunggu waktu maghrib sekali. Turun dari kereta je, terhuyung-hayang kejap sebab baru terasa pening lalu jalan bengkang-bengkok tadi. Usai solat jamak qasar maghrib isya', perjalanan pulang diteruskan. Asalnya nak cari kedai makan sebelum keluar ke lebuhraya tapi bila dah terlepas simpang, terus jelah sampai ke perhentian Tapah kot. Ramai juga manusia di sini tapi disebabkan masih awal, tidaklah sesak. Akhirnya kami makan di Secret Recipe sebab masing-masing malas nak bersesak tapi nak makan berat.

Gambar penutup Cuti-cuti Malaysia Geng Bilik Prep 2015

Itulah dia kesudahan perjalanan 3 hari 2 malam Geng Bilik Prep. Terima kasih kawan-kawan sebab sudi layankan permintaan kawan korang yang sorang ni nak ke Cameron. Harapnya pelancongan domestik ni jadi tradisi sampai bila-bila. Kurang lebih minta maaf lagi sekali.

Cameron Highland: Ladang Teh Bharat

Ini adalah lokasi pelancongan terakhir yang kami singgah sebelum turun ke Tapah. Waktu sampai sini rasanya tengah hujan lebat dan disebabkan tak tahu ada parking yang dekat, kami parking di tempat yang jauh. Makanya, kena tunggu hujan reda sikit baru boleh keluar kereta. Reda tak reda, basah jugalah.

Waktu sampai sini, orang agak ramai. Aku agak, tempat tumpuan di sini adalah kafenya selain kedai cenderahati yang menjual pelbagai jenis teh tu. Mula-mula sampai, kami terus ke kafe sebab tak puas lagi minum teh dan makan skon. Menu dekat sini adalah pelbagai daripada yang manis sampailah ke savoury.

Aku rasa, harga makanan dekat sini lebih murah daripada dekat Ladang Teh Boh Sg. Palas dan persembahan makanan pun lebih menarik. Keadaan kafe yang terbuka dengan pemandangan ladang teh yang menghijau dan luas serta ada banyak pilihan tempat duduk menjadikan kafe ini sentiasa dipenuhi pelanggan. Pekerjanya juga ramai dan meja-meja sentiasa dibersihkan maka tak ada masalah ketiadaan tempat duduk. Dah macam ulasan dekat ruangan ulasan majalah pulak.

Okey, kali ni tamak jugak. Macam-macam makanan dipesan tapi kongsilah berempat sebab baru makan nasi kan? Kalau ke sini dan nak pesan waffle, pastikan korang pilih waffle yang betul sebab dia ada dua jenis. Satu adalah set waffle yang didatangkan dengan mentega dan madu manakala satu lagi adalah waffle dengan aiskrim. Bila dah buat pesanan tu baru perasan dia ada dua jenis yang berbeza lepas tu tak bagi tukar pulak, maka kami makan aje yang set waffle biasa ni. Mari tengok apa yang kami makan dekat sini.

Teh-tak-ingat-perasa-apa dengan mango cheese cake kot?


Set waffle

Strawberry scone set...scone ni besar ye jadi jangan tamak!

Agak lama juga kami habiskan masa untuk makan sebelum beredar apabila orang makin ramai. Memandangkan masih gerimis, maka kami bergambar di atas saja. Aku macam nak turun juga meredah lecak bergambar di ladang teh tapi sebab tak ada sorang pun nak layan, aku pasrah je bergambar dengan diorang dekat atas tu. Hahahaha... Sebenarnya kan, kalau pergi ke tandas dia, ada satu tingkap besar dekat tandas tu tau. Dannn, pemandangan adalah sangat cantik daripada tingkap tu tapi semua orang tak nak layan perangai senget aku nak bergambar dalam tandas. Hahahaha....

Suka gambar ni!

Tuan Tanah dengan Radin

Berlatarbelakangkan kafe sebelum masing-masing berlari ke kereta sebab hujan makin lebat..hahahaha...

Cantik kan? Can we be here again Geng?

Aten, Mada dan yours truly

Usai bergambar, hujan makin lebat maka cepat-cepat habiskan sesi bergambar sebelum ke kedai cenderahati untuk memborong teh. Eh, ke pergi borong teh dulu ek? Lupa sudah... Tapi kitorang beli jugalah teh. Ke aku dengan Mada je yang syok membeli? Pun lupa dah. Hahaha... Aku tak beli banyak pun, sekadar sekotak teh yang ada pelbagai perisa. Mada beli banyak juga sebab dia nak bagi bos dia. Selesai membeli, lagi sekali redah hujan untuk ke kereta dan perjalanan pulang diteruskan. Bersambung...

Saturday, 19 March 2016

Cameron Highland: Kerana Manisnya Strawberi dan Ole-ole untuk Mereka

Sambungan semula cerita cuti-cuti di CH sebelum rancangan Cuti-cuti Geng Bilik Prep 2016 muncul. Hehehe.. Hari terakhir adalah hari untuk mencari strawberi. Sebenarnya, diorang semua tak hairan pun nak petik-petik strawberi sebab diorang kan dah pernah datang Cameron? Tapi sebab itu adalah agenda wajib bila sampai Cameron ni dan diorang semua sporting dan baik hati melayan kerenah kawan diorang yang tak pernah sampai Cameron ni, gigih jugalah mencari ladang strawberi. Kumawoyeo chinggu! 

Kami berempat, sebelum mendaftar keluar...gigih setting kamera dekat tingkap...hehehehe...

Check-out lewat juga, dekat pukul 10 kalau tak silap. Tak tahulah kebetulan atau suratan, perancangan perjalanan kami adalah sangat cantik! Kami datang melalui Simpang Pulai dan rancang nak balik ikut Simpang Pulai juga tapi biasalah, saat akhir rancangan berubah; maka perjalanan balik adalah melalui Tapah. Memang cantik sungguh sebab waktu kami nak balik, orang ramai pun baru berduyun-duyun masuk ke Cameron. Jadi kami melawan arus menuju ke Tanah Rata dan tiada kesesakan berlaku. Yeayy!

Usai check-out, kami mencari tempat boleh memetik strawberi. Jenuh mencari tak jumpa tempat yang tepat. Mula-mula tu hanya kafe je, tak boleh petik strawberi. Lepas tu cari lagi, jumpa satu tapi dia kata aktiviti memetik hanya akan bermula pada sebelah petang. Waktu ni masing-masing dah cranky. Orang dewasa pun ada saat menjadi cranky tahu, jangan main-main. Lepas tu cari lagi, jumpa tapi hazabedah betul tempat parking dia dan ramai orang. Tak jadi turun. Cari lagi dan barulah jumpa satu tempat yang betul-betul terletak di sebelah rumah penginapan persekutuan.
Harga untuk sesi memetik strawberi...

Kali ni ramai juga orang tapi masih ada ruang untuk parking dan tempatnya pun lagi baik dari yang sebelumnya. Daripada mood cranky, perlahan-lahan mood bertukar menjadi ceria. Hahahaha.... Aku tak ingat nama tempat ni tapi boleh tahan ramai juga orang lebih-lebih lagi bila hari beransur petang. Tapi jangan risau, tempat ni agak besar dan dia ada strategi supaya semua yang datang tak pulang dengan kecewa; maksudnya kalau nak merasai pengalman memetik strawberi, semua berpeluang sebab dia akan buka tempat untuk memetik mengikut peringkat.

Antara strawberi gemuk yang ditemui...sambil petik sambil makan, tawakal je strawberi tu semua bersih dan suci...baca bismillah okey sebelum masuk mulut..

Tuan Tanah bersama bekas strawberi yang dikongsi dengan Aten..bekas kami baru separuh, bekas Mada dengan Radin dah hampir penuh...eh, ni siapa yang excited nak petik strawberi ni sebenarnya?

Kami...disebabkan sambil memetik kami diekori oleh pekerja ladang ni, maka nah telefon Radin, tolong ambilkan gambar kami berempat ye...

Kami lagi...

Hydrangea! Diorang suruh aku beli sebab asyik sebut je kan? Tapi tak terbuka hati nak beli waktu ni...dekat sini pun ada dijual pokok-pokok bunga kalau nak beli..

Selesai memetik strawberi, kami berehat sebentar di kawasan luar sambil duduk-duduk dan makan strawberi berkrim tajaan Radin. Asalnya nak cepat beredar je sebab dah cranky balik sebab dah lapar. Hahahaha... Tak habis-habis cranky! Nasib baiklah Radin bertegas nak beli strawberi tu sebab ia adalah salah satu makanan wajib makan kalau ke Cameron. Terima kasih Radin.
Ini keadaan di kaunter..kalau rasa straweberi yang dipetik tadi tak cukup untuk dibawa pulang, boleh beli dekat sini..sebekas aku tak ingat berapa dan kat sini jugalah tempatnya strawberi yang dipetik tadi dipek dan kalau nak makan produk berasaskan strawberi, beratur dekat sini juga...



Strawberi berkrim...sedap juga, manis-manis masam dan berlemak..

Misi seterusnya adalah mencari nasi. Mula-mula nak ulang makan dekat Restoran Erra tapi dari jauh dah nampak orang ramai berasak-asak depan kedai. Jadi, sekian terima kasihlah nak makan dekat situ. Mungkin sebab waktu tu betul-betul waktu makan tengah hari maka orang pun bertumpu dekat situ.

Jadi kitorang terus sampailah dekat pekan Tanah Rata. Kalau tak silap waktu tu macam hujan jadinya kitorang cari tempat yang senang nak parking dan tak begitu sesak. Akhirnya berhenti dekat medan selera yang belakangnya ada sungai kecil ke parit besar ke, aku pun tak tahu. Tapi macam tulah. Kitorang makan dekat Kak Yan Corner. 
Keadaan kedai yang agak sesak..

Nasi kami, orang lain dah cekut nasi, aku je yang gigih ambil gambar...diorang muka tak ada perasaan, lantak ko lah Sazoh ko nak ambil gambar, kitorang dah lapar...hahaha..

Macam-macam lauk ada. Kalau nak goreng-goreng pun ada juga tapi kitorang semua makan nasi berlauk. Lepas tu jeling meja sebelah, nampak sedap betul nasi ayam dia. Aku nak buang tebiat dah ni nak pesan nasi ayam pulak. Nasib baik tak tamak haloba sebab kalau pesan memang tak termakan kerana kekenyangan. 

Habis makan, jalan-jalan dekat bangunan tu dan singgahlah terus beli ole-ole dekat kedai-kedai kecil yang berderet di bahagian depan bangunan. Harganya tentulah jauh lebih murah daripada yang ada dekat tempat tumpuan pelancong dan ada baaaaanyak pilihan. Tamak haloba juga nak beli itu dan ini, tak sedar dah terlebih belanja tu. Hehehehe...
Antara ole-ole yang dijual...aku belikan fridge magnet untuk Geng Makan dan diri sendiri..nak belikan strawberi, tak cukup bajet dah...

Bagi peluang Radin masuk dalam blog..dekat sini dia beli t-shirt untuk anak-anak buah terpilih...

Selesai membeli ole-ole, terus halakan kereta ke destinasi seterusnya iaitu Ladang Teh Bharat. Waktu ni masih lagi hujan dan sekejap renyai sekejap lebat. Cerita di lokasi seterusnya bersambung...

Friday, 18 March 2016

Makan-makan di Fickles Taman Tun

Selepas sekian lama menjamu mata dengan gambar-gambar makanan di Fickles dan juga ulasan bergambar dari Kak Su yang tak pernah gagal memberikan gambaran paling sedap pada makanan yang diceritakan, akhirnya aku dengan Aten menggigihkan diri untuk cuba sendiri keenakan makanan di Fickles.

Bangun pagi pada hari cuti untuk memandu selama satu jam semata-mata untuk makan adalah sejenis kegigihan yang melampau. Hahaha... Perjalanan pada hari tersebut adalah dengan bantuan Google Maps dan juga Waze. Perjalanan agak lancar dan tak sesat yang nyata; sekadar terlepas simpang sikit.

Sampai sana memang ngam soi waktu makan tengah hari sebab dah dekat sangat nak pukul 12. Lokasinya adalah betul-betul bersebelahan Bank Islam tapi nak cari parking yang sekangkang kera memang azab. Parking jauh sikit dan kalau datang hari Sabtu kena bayar ye sebab penguasa DBKL adalah gigih bekerja, silap haribulan rugi 50 hengget dek kerana nak jimat 50 sen. 


Waktu sampai tak ramai orang; ada dalam dua ke tiga meja yang berpenghuni. Mujur jugalah kami datang awal sikit sebab lepas separuh masa kitorang makan tu dia terus tutup kedai untuk private function. Bayangkan kalau kitorang sampai sana 25 minit lewat? Memang aku nyanyi lagu MLTR 25 Minutes kat depan tu jugak walaupun tak kena lirik dia dengan tempat. Hahaha... Jauh tu wei dari Banting, mau tak kecewa kalau dia tutup?


Aten dah set siap siap nak makan lontong goreng dengan sliders jadi dia cakap tak nak tengok menu sebab takut tergugat. Aku memang dah set nak makan salted egg squid sebagai menu sampingan dan menu utama nak pasta tapi tak tahu nak pasta yang mana satu. Lama jugalah ulangkaji menu tu sebelum buat pesanan.

Mula-mula sampai air dulu dan tak lama tu barulah hidangan sampai satu demi satu. Salted egg squid yang pertama sampai dan seperti yang diketahui, menu ni bukan untuk sampingan ye, ini namanya main course. Cuma orang tamak je yang kata dia adalah menu sampingan. Lepas tu lontong goreng Aten pulak sampai. Lontong goreng ni adalah signature dish Fickles dan memang wajib cuba. Lepas tu aku punya fettuccine carbonara pulak sampai dan yang akhir sekali adalah sliders Aten.
Dadah untuk sepanjang hari, cafe latte..rasa dia macam cafe latte la cuma tawar pahit sebab aku tak letak gula...

Kentang goreng dia tu sedap wei, wrap tu apatah lagi kan? Sotongnya tak liat dan tak kedekut...

Lontong goreng Aten, pun sedap jugak dan tak kedekut perencah..sampai ke suapan terakhir masih ada cebisan ayam yang dijadikan perencah..apsal cebisan terakhir? Sebab aku yang perabis lontong ni...

Fettuccine carbonara yang terpaling puas hati setakat ni sebab cukup berkrim dan bersepah-sepah isi perut dia.. 

Sliders yang berjus patty nya dan tak muat masuk mulut...hahaha..besarlah tu maknanya dan puas hati makan...


Dekat dua jam juga kami duduk menikmati makanan. Portion makanan adalah besar ye jadi yang tangki kecil, sila angkut kawan ramai-ramai kalau nak rasa banyak menu supaya boleh cuit orang lain punya makanan sikit-sikit. Dari segi rasa makanan, memang terasalah apa yang patut ada pada makanan tu tapi aku rasa macam guna banyak pak aji dekat makanan dia. Dah tua-tua meningkat umur ni sensitif betul aku dengan pak aji sampai boleh terus tahu bila suap. Hehehe... 

Keseluruhannya, restoran ni memang kena masuk dalam senarai wajib pergi. Makanan sedap tak kedekut bahan, harga berpatutan, hiasan dalaman sejuk mata memandang dan tandasnya bersih dan cantik. 
Muka tak sabar nak makan

Ni pun muka tak sabar nak makan..lepas ambil gambar ni Aten pertama kalinya cakap aku dah gemuk! What the...heeee...sedar juga dah makin gemuk tapi waktu makan pantang cakap gemuk dan diet; lepas makan baru cerita okey?

Isi perut carbonara; ada 3 jenis cendawan yang aku pasti dan setiap suapan akan ada perencah dan cukup rasa, cukup berkrim...sampai petang sendawa carbonara...hahaha

Keratan dalaman sliders; ada satu patty yang gemuk, lepas tu ada kepingan keju dan caramelised onion jugak...sedap dap dap dap

Menikmati betul fettuccine tu sampai tak pandang orang lain 

Waktu ni tak larat dah nak makan benornya tapi kena rasa jugak..

Sampai tandas pun kau komen Farah? Memang la sebab aku ulang-alik ke tandas hembus hingus. Baru mula nak selesema, memang hazabedah la hingus meleleh. Paling terbaik adalah suasana restoran ni yang malap dan muzik yang tak terlalu kuat dan tak terlalu perlahan; sesuailah nak berborak dengan orang lain tanpa perlu terjerit-jerit dan lagu dia pun lagu yang boleh diterima. Kesimpulannya, silalah berkunjung ke sini ye awak, awak, dan awak.

Bakinya adalah menjadi hidangan tengah hari aku keesokan harinya..sliders tu patut Aten punya tapi dia suruh aku ambil je sebab nanti jadi gaduh pulak bila sampai rumah sebab ada satu je..terima kasih daun keladi Ten!