Engagement Fund ;)

Wednesday, 28 June 2017

Seoul Garden Hotpot

Memandangkan bulan Jun hanya berbaki beberapa hari lagi, marilah kejar kuota 10 entri sebulan sekurang-kurangnya. Hari ni nak catat cerita dua bulan lepas. Waktu ni ke Cyberjaya sebab nak hantar laporan kulit keras DKM. Bila dah hantar laporan tu, dah merdekalah kiranya dan bolehlah bagi ganjaran pada diri sendiri kerana berjaya siapkan semuanya dengan pantas. Begitu.

Disebabkan tempat paling hampir di situ adalah DPulze, maka aku pun masuklah dalam tu untuk kali kedua. Kali ni dah gaji, jadi bolehlah makan dekat tempat makan chaebol. Sebelum makan, pusing satu bangunan tengok apa yang ada dan sempatlah buang masa buang duit dekat Daiso. Orang pun tak berapa nak ada, syoklah belek dari satu barang ke satu barang yang lain. Selesai membeli, barulah aku turun ke Seoul Garden Hotpot ni. 

Mula-mula macam nak pergi Seoul Garden BBQ sebelah dia, tapi macam kesian sangat nampaknya makan bufet sorang-sorang. Hahahaha.. Kalau dekat Hotpot ni, hidangan dia a la carte jadi tak adalah nampak sedih walaupun sorang-sorang. Lagipun ramai je orang yang datang makan solo dekat Hotpot. Pertama kali ni masuk sini nak mencuba. 


Pilihan namul. Tak banyak pun, jadi tak sempat tamak.

Bap

Set hot plate

Lepas belek menu, aku pesan bibimbap daging dengan kimchi. Air, minum air mineral je. Jaga kesihatan kekdahnya. Komen? Okey-okey je bibimbap dia. Sayur dalam bibimbap tak pelbagai sangat dan daging yang aku pilih tu macam tawar sikit sebab dia rebus biasa je. Patutnya ambil bulgogi, baru ada rasa sikit. Lain kali mungkin. Tapi kimchi dia hari tu sedap! Kalau dekat Seoul Garden, nasib-nasib tahap kesedapan kimchi dia. Ada masa sedap, ada masa kureng. 

Dah sampai makanan yang dipesan.

Jarak dekat.

Kimchi tambahan. Ingatkan besarlah pinggan dia, rupanya piring kecil je.

Habis makan, teruslah keluar dan kembali ke pangkal jalan. Kena sampai rumah cepat sebab petangnya ada tuisyen. Sesiapa yang nak cuba makan dekat Seoul Garden Hotpot ni bolehlah pergi cari yang terdekat. Tapi, saiz hidangan dia bukan saiz hidangan tipikal makanan Korea sebab amaun dia sikit. Kalau lapar tahap gaban, mungkin tak disyorkan untuk makan di sini sebab dikhuatiri tak kenyang. Hehehe..

No comments: