Engagement Fund ;)

Thursday, 27 July 2017

Hamper Raya Untuk Mereka

Ini projek waktu bulan puasa tempoh hari. Disebabkan ahli yang boleh datang berbuka tak ramai, maka dah niat nak monjong lebih sikit. Hehehe.. Biasanya bagi sambal kentang je sebekas sorang sebab diorang memang suka makan sambal kentang tu. Tahun ni macam datang roh rajin nak buat hamper ringkas.

Gigihlah pergi cari barang nak DIY hamper ni sampai ke Giant sana. Alhamdulillah ada rezeki lebih nak buat hamper ni. Guna barang biasa je. Balang semua beli dekat Mr. DIY dan ada juga yang beli dekat 2Ply dan kedai 2 ringgit. Konsep dia, jimat seadanya. Begitu.

Isi perut untuk setiap balang berbeza. Ada dua jenis biskut dan dua jenis kategori kerepek. Lepas tu watak utama, sambal kentang, turut tidak dilupakan. Hehehe.. Semoga penerima hamper menerima dengan hati terbukalah ye. Cara nak hias balang tu saya Google je pun. Lepas dah siap ikat bagai, masukkan je dalam beg kertas, senang nak bawa.

Empat jenis bekas yang bakal dimuatkan ke dalam hamper

Less is more. Kiri, biskut labu leleh. Kanan, kerepek ubi lada hitam

Rupa selepas disusun dalam beg kertas

Beg kertas tu pun kosong je tak ada apa walaupun asalnya macam nak tampal ucapan dekat bahagian depan beg. Tapi bila fikir balik, biarlah kosong je sebab nanti bolehlah diorang guna semula beg tu. Sekali sekala datang angin rajin, memang gigih buat semua benda. Kalau datang ribut malas, apa pun tak jadi. Heee..

No comments: