Engagement Fund ;)

Thursday, 27 July 2017

Iftor Jama'ie Geng Bilik Prep 2016

Setahun telah berlalu, barulah cerita ini dapat disudahkan gara-gara kelewatan penyerahan gambar pada hari kejadian. Waktu buat keputusan nak buat majlis berbuka ni, jenuhlah memikirkan tempat yang selesa, makanan sedap dan harga murah. Kejap dekat sana, kejap dekat sini, nanti kang tengok dekat sana tu, lepas tu tak jadi pula. Eh, nak pilih tempat pun payah. Hahaha.. Sudahnya ke Bangi Golf Resort la kita.

Kalau tak silap, majlis ni tak ada perancangan teliti pun. Waktu buat pengumuman dalam kumpulan WhatsApp pun, AJK tertinggi tak menaruh harapan tinggi. Siapa nak datang, sila bayar cepat-cepat. Siapa tak dapat datang, duduk sana diam-diam. Begitu.

Dalam pada tak bersedia tu, ramai juga yang dapat datang. Siap ada yang berkejaran lagi sebab baru sampai ke Semenanjung. Tahun lepas sebab ahli ramai, maka kami dapat dua meja besar untuk 15 orang dewasa dan 5 orang kanak-kanak dah berkaki. Ada yang datang bawa suami dan adik-beradik. Kami okey aje. Yang penting waktu bergosip, Geng Bilik Prep ambil bahagian. Hahaha..

Tuan Kamera tak ada, maka kami pun hijack kamera dan penuhkan dengan gambar kami. Hehehehe

Sebahagian daripada ahli yang dah sampai

Sedang beramah mesra dengan orang-orang di meja belakang. Meja belakang tu khas untuk yang bawa keluarga besar.

Inilah dia Tuan Kamera tu. Hehehe.. Sebelah tu budak comel nama Emre.

Lagi gambar-gambar syok sendiri bila Tuan Kamera tak ada. Hai Hani!

Bila lama tak jumpa macam ni, banyaklah benda nak diborakkan. Macam-macam benda nak cakap, macam-macam benda nak tanya. Kalau tengok gambar-gambar yang jurukamera rasmi tangkap, banyak gila gambar tengah berjoyah, dengan mulut terjuih, ada yang ketawa sampai tutup mata, ada yang tangan tergawang di udara. Kahkahkah.. Meriah sungguh!

Bila tiba waktu makan, semua kembali menjadi normal dan menikmati hidangan di tempat masing-masing. Macam biasa, ambil makanan waktu perut lapar itu bahaya. Semua dikautnya! Konsep berkongsi tu tetap dipraktikkan untuk menu-menu istimewa macam kambing bakar dan sate. Sudahnya banyak berlebih kambing bakar dalam pinggan. Jangan risau, zip lock kan ada? Tak habis makan masukkan dalam plastik dan bawa balik. Hehehe..

Meja orang bujang.

Tuan Tanah

Selepas. Kemain banyak gelas kan, penat ke puasa?

Chik dan anak sulung, Zarif.

Geng mak-mak

Semua ahli yang hadir malam tu. Dari kiri: Mada, Radin, Aten, Tuan Tanah, Hani, Za, Man, Farahin Zamri, Chik dan Cnah.

Selfie dengan budak comel yang tak bagi umi dia pergi jauh. Hahaha... Comel sangatlah Afham ni, layan je acik-acik yang kuat mengusik ni.

Berlatarbelakangkan banner BGR. Dah tak ramai orang, gigihlah kan berdiri tengah laluan.

Selfie lagi

Satu lagi

Ini dekat bahagian pintu masuk. Minta tolong salah seorang pengunjung yang tengah berdiri di kaki lima ambilkan gambar.

Ini Mada yang ambilkan. Emre mana, Emre?

Dah selesai semuanya, wajiblah ada sesi bergambar berjemaah. Banyak gambar sebenarnya itu yang entri ni panjang sampai cecah lantai sebab banyak gambar. Hehehe.. Terima kasih kepada para peserta semua. Panjang umur, ada kelapangan kita jumpa lagi. Kalau AJK dah habis rajuk la. Kalau tak, krik krik krik jelah jawabnya. Hahahaha..

No comments: