Engagement Fund ;)

Monday, 24 July 2017

Iftor Jamai'e Geng Bilik Prep 2017

Daripada keputusan mesyuarat dan maklum balas ahli Geng Bilik Prep, akhirnya perancangan awal tu dibatalkan. B.A.T.A.L. Tak ada tangguh-tangguh dah, terus batal bila tak ada yang berbunyi langsung nak turut serta atau tidak. Makanya, AJK kuat sentap tu bawa diri, layan diri je. Hahaha.. Faham, semua orang banyak komitmen, kami yang bujang-bujang ni je tak ada komitmen. Begituh.

Akhirnya, terus buat perjumpaan kecil-kecilan je dengan ahli yang sahih boleh datang. Siapa lagi kalau bukan Aten, Mada, Chik dan Sazoh. Sebab cuma berempat, kami kembali ke tempat kegemaran untuk bufet ramadhan iaitu Bangi Golf Resort. Bagi saya, BGR adalah tempat paling best untuk berbuka secara bufet pada bulan ramadhan kerana harga yang ditawarkan adalah murah jika dibandingkan dengan pilihan dan kualiti makanan yang disediakan. Saya bagi 5 bintang untuk BGR! ☆☆☆☆☆

Tahun ni memang ke Bangi untuk berbuka je, tak macam tahun lepas dan tahun sebelumnya yang sempat mengukur jalan dan merabak dompet. Dari rumah lepas asar dan sampai sana sedang elok untuk tunggu waktu berbuka. Mada sampai dulu dan dah selamat pun duduk di meja waktu kami sampai. Chik sampai paling akhir. Tahun ni Chik datang bawa adik Zharif dalam perut, Zharif tinggal sebab belum sihat sangat.

Dah salam-salam, borak-borak sikit, teruslah masing-masing menuju ke meja hidangan. Lokasi meja tahun ni cantik dan tak cantik. Cantik sebab dekat benar dengan bahagian manisan dan pencuci mulut. Tak cantik sebab dekat sangat dengan pentas utama dimana kami terpaksa menjerit bila nak bercakap dek kerana sistem bunyi yang tak bagus.
Meja kami. Tiap tahun nama sama je yang tertulis sebab memang tukang tempahnya orang yang sama. Terima kasih Aten!

Rasanya, pihak BGR boleh baiki kot bahagian ni. Kami tak ada masalah pun dengan persembahan langsung dari pemuzik jemputan, suara sedap dan muzik pun okey, cuma bunyi pembesar suara tu terlampau kuat dan nyaring. Kesian dekat kami yang duduk depan pentas ni. Sob..sob..sob..

Etika makan bufet adalah, ambil sedikit dulu dan duduk makan sampai habis baru pergi ambil lagi. Tapi, kami kan tamak + pemalas, maka awal-awal terus ambil semua makanan yang nak dimakan sampai penuh satu meja. Hahahaha.. Yang paling wajib ambil adalah manisan dia sebab manisan BGR ni sangat sedap dan kualitinya bukan calang-calang. Kaut banyak-banyak terus! Tak nak kongsi tu dengan orang sebelah.

Nampak? Penuh kan? Ada yang pinggan kongsi, ada yang pinggan sendiri. Tapi pinggan sendiri paling banyak la sebab sorang punya pinggan paling kurang dua.

Ahli Geng Bilik Prep tetap dan berpencen.


Kegemaran. Manisan yang belakang tu yang paling ditunggu-tunggu. Semua perasa saya kaut sebab memang sedap! Lawankan dengan kopi dia yang torbaik ni. Kopi dia sedap pekat dan rasa pahit. Kopi memang la pahit kan? Tapi kadang-kadang ada tempat yang kopinya tak pahit, rasa tawar je. Pencinta kopi faham la kot apa yang saya cuba sampaikan ni.

Gelato. Pun sedap! Dekat sini semuanya memang dihidangkan dalam saiz kecil supaya sekali ambil boleh terus habis makan. Tak cukup tak apa, boleh ambil lagi.

Churros pun sedap!

Dua jenis kek yang terpaling sedap, tak pasti kek apa sebab tak ada nama tapi yang belah atas tu rasa macam Pandan Gula Melaka. Memang ulang ambil dua ni je.

Bahagian kek lagi dan makanan bergoreng. Ada popia, samosa dan nugget.


Lepas berbuka, mana yang boleh solat, pergi solat dulu sebelum sambung makan. Memandangkan kami datang pada hari terakhir bufet ramadhan BGR, maka orang tak begitu ramai. Masih ramai tapi tak terlalu bersesak macam selalu. Dari pemerhatian, kebanyakan yang datang dalam perjalanan nak balik kampung agaknya sebab makan kejap je lepas tu terus balik.Yang duduk sampai pintu nak tutup tak ramai macam tahun-tahun lepas.

Habis makan, habis borak, selesai sesi penyerahan cenderahati, maka tibalah masa untuk balik. Tahun ni tak berlaku pembaziran di meja kami. Tiap tahun pun tak ada membazir sebab memang bawa plastik siap-siap untuk tapau makanan yang tak habis makan. Yelah, waktu ambil makanan tu kan perut lapar? Maka kaut makanan masuk dalam pinggan tak ingat dunia. Sudahnya berlebih tak terusik. Daripada membazir, baik bungkus bawa balik kan?
Sebelum balik, bergambar satu kali dalam dewan. Nampak tak belakang tu meja dah kosong? Memang tinggal beberapa meja je yang masih ada penghuninya. Waktu ni dalam pukul 9 lebih kalau tak silap.

#teamjubahhitam

#teamblousepeachypink

Orang lain balik rumah, saya dan Aten melencong ke KLIA 2 untuk ngopi. Tak cukup-cukup kopi secawan tadi, nak juga beli kopi dekat KLIA 2. Hehehe... Selalu datang sini hari biasa, kali ni datang sehari sebelum raya. Keadaan agak lengang; cuma nampak ramai orang yang dalam perjalanan pulang ke kampung. Orang lain sibuk dah nak balik kampung, kami berkampung lagi dekat lapangan terbang. Hahaha... Tapi best la lepak KLIA 2 malam tu sebab terserempak dengan ramai orang hensem. Eh! Cuma tak best sebab dah tak ada kedai kopi kegemaran. Sobs.. Saya tak ngam dengan Strabucks, mesti nak Gloria Jeans juga. Itu yang sudahnya pergi Mc Cafe jelah.

Sebab tak ramai orang, tak adalah segan sangat nak bergambar dekat sini. Kihkihkih.. Terima kasih banyak-banyak jurugambar rasmi GBP.

Saya dan kopi. Menyesal beli americano sebab lepas beli baru teringat yang tadi dah minum kopi o.

No comments: