Engagement Fund ;)

Sunday, 2 July 2017

Teringin Teruk

Ini kisah bulan Mei yang lalu. Tiba-tiba teringin teruk nak makan kek keju mangga. Merata-rata cari tak jumpa. Nak buat sendiri, malas sebabnya aku sorang je yang makan manisan dalam rumah ni jadi tak seronok nak buat. Macam tak berbaloi. Beberapa kali keluar masuk Youtube tengok video pembuatan kek tu. Kesian kan?

Ada juga beberapa kali iklan orang jual kek keju mangga ni melintas dekat FB tapi untuk single serving, dia cuma buat bila kuota cukup. Gigih tau WhatsApp hantar tempahan tapi sudahnya senyap je. Kempunan. Bila dah sampai tahap tak boleh blah dia punya teringin tu, gigihlah pergi cari dekat kedai yang disyaki ada. Akhirnya jumpalah yang hampir nak sama dengan tekstur kek keju tu iaitu Mango Mousse dari Vivo Pizza.
Rupa asal sebelum diserang

Keratan rentas selepas dimakan lebih dari separuh bahagian

Bolehlah buat bagi lepas teringin teruk tu sebab rasa mangga dia kuat dan tekstur dia seakan kek keju walaupun lebih ringan dan nipis. Faham tak ni? Kalau tak faham boleh cuba makan mousse lepas tu makan kek keju dan rasailah perbandingannya. Ni masih ada terasa nak makan lagi ni selagi tak dapat yang betul-betul kek keju mangga yang ada potongan mangga dalam sebatian keju dan juga hirisan mangga dekat atas dia. Mana nak cari yang boleh buat single serving?

No comments: