Engagement Fund ;)

Monday, 7 August 2017

Selera Gergasi

Cerita makan-makan waktu lepas balik dari kenduri Pijak. Sebelum belok ke tempat kenduri, Aten cakap dekat tepi jalan tu ada gerai jual roti sardin sedap. Nak berhenti dah terlepas dan baliknya tu lupa nak singgah. Sobs.. Maka, bila dah sampai dekat Jalan Olak Lempit tu, beloklah ke satu tempat RnR tepi jalan tu untuk makan pisang goreng dan cendol. Sambil makan, sambil tengok kereta bergerak macam kura-kura ke arah Banting.
Pisang tanduk + pisang abu goreng, keladi goreng, sambal kicap, cendol

Habis makan, singgah solat dekat Petronas baru tu sebelum ke pusat tuisyen sebab saya ada kelas pukul 5. Kelas yang pukul 2 sampai 4 dah tuang, kelas pukul 5 sampai 6 ni kita kutip balik. Hehehe.. Sementara mengajar, crime partner tunggu sebab sejam je. Lagipun lepas tu ada rancangan lagi katanya. Terima kasih Ten tolong hantar dan tunggu sampai habis kelas.

Habis kelas tu, fikir samada nak ke Kota Kemuning untuk makan kek keju mangga atau ke Jenjarom untuk cuba makanan hipster dekat satu kedai baru ni atau ke KLIA 2 untuk cari jodoh ngopi. Disebabkan kena tunggu adik bos kutip kunci pusat tuisyen sampai nak dekat 6.30, terus semua rancangan tu batal dan pusing ke bangunan belakang dan makan sushi dekat Sushi King. Hahaha..

Punya jauh merancang lepas tu berhenti dekat kedai belakang je. Pun bolehlah. Ini kali kedua saya ke Sushi King dalam seumur hidup ni. Dulu rasa macam mahalnyalah nak makan dekat sini sebab tak pernah masuk kan? Lepas dah pergi, harga dia kira okeylah. Mampu milik untuk kunjungan sekali-sekala. Kali ni makan sushi dan pesan satu set yang boleh padan dua menu kalau tak silap.

Ini set suai padan dua menu untuk 14 hengget 90 kalau tak silap. Mula-mula nak ambil udon, sekalinya semua udon habis. Sobs..

Kulit salmon goreng.

Jarak dekat. Sedap juga.

Antara sushi yang diambil pada hari tersebut.

Selesai.

Kalau tamak, setiap sushi yang lalu tu diangkutnya. Kehkehkeh..

Makan dari langit cerah sampai dah gelap. Gerak dari situ dalam pukul 8 lebih macam tu kot dengan perut kembung. Terlebih nasi. Waktu ambil tu tak ingat dunia, sudahnya kenyang. Hehehe.. Kunjungan seterusnya adalah waktu promosi yang sepinggan 3 ringgit lebih untuk ahli. Bila tu? Sila Google okeh?