Engagement Fund ;)

Thursday, 3 August 2017

Sementara Diberi Masa

Bila tahun ni waktu bekerja bukan lagi waktu bekerja normal 8 hingga 5, dapatlah hantar Nenek ke hospital untuk pemeriksaan rutin di hospital. Dengan Arwah Mak, tak merasa sebab waktu Arwah Mak dulu, saya masih di universiti dan tak duduk di rumah. Tapi, waktu kecil dulu memang ada memori ulang alik ke hospital ikut Arwah Mak hantar Arwah Nenek Kulon untuk pemeriksaan rutin di Hospital Banting.

Untuk Nenek Wetan ni, pemeriksaan rutinnya adalah di DEMC sebab dulu Nenek pernah masuk wad di situ. Jadi rekod semua dah ada di sana dan teruslah sampai sekarang pun pergi ke sana. Biasanya pergi berempat, saya, Abah, Bibik, dan tentulah yang mahu diperiksa, Nenek. Senang dan lebih cepat bila ramai ahli.
Sementara nak tunggu doktor, bagi Nenek sarapan dulu dekat luar klinik. Ada kiosk Daily Fresh dekat situ. Yang dah sarapan sebelum tu pun jadi tamak juga nak beli waffle yang mengiurkan dalam gambar menu. Hahaha... Malangnya, waffle hanya mula dijual mulai jam 10.30 pagi. Baiklah.

Sebagai pemandu, saya turunkan dulu orang lain di pintu masuk dan Abah akan terus bawa Nenek untuk ambil darah manakala Bibik terus naik ke klinik untuk ambil nombor. Urusan tu jadi lagi cepat la kan. Penat orang tua nak menunggu lama-lama. Sehari sebelum pergi hospital, memang Abah akan hantar Nenek ke rumah Bibik dulu supaya tak letih duduk dalam kereta dari Banting nak sampai ke Shah Alam. Letih orang tua lain, tak sama macam kita yang masih sihat.

Temujanji baru ni, Bibik tak ikut sebab masih dalam edah. Jadi cuma Abah la yang uruskan dekat dalam. Lepas letak kereta, saya terus masuk dan duduk menunggu sama-sama. Tapi sebab datang awal, doktor pun belum habis pusing wad dan kena tunggu lama juga untuk jumpa doktor. Sampai mengantuk dan terpaksalah turun beli kopi. Alasan tu nak beli kopi mahal. Hahaha.. Kebetulan dah ada depan mata, kaut jelah kan peluang yang ada? Hehehe..

Caramel Latte. Ikut nafsu nak beli sekali kek yang ada, tapi pagi tadi dah makan nasi goreng lauk paru sepinggan, sila minum kopi je ye.

Muka segar lepas minum kopi. Sebab orang tak ramai, berani la selfie. Kehkehkeh.. Shawl dari Tulip Hijab dan blouse dari Bello Scarves.

Biasanya urusan selesai sebelum pukul 12 kalau orang tak ramai. Waktu nak bayar dan ambil ubat pun, boleh tahan lama juga nak menunggu. Tapi tak kisah sangat sebab tempat menunggu selesa dan sejuk. Temujanji seterusnya adalah pada bulan Oktober nanti.

No comments: