Engagement Fund ;)

Thursday, 12 October 2017

Pisang Goreng Mentega

Sejak aktif dengan Instagram, bertambah satu lagi pengaruh dalam hidup. Bila kawan-kawan IG tayang gambar makanan dan letak hashtag, gatal juga tangan tu pergi tekan hashtag tu sebab nak tengok gambar lain yang ada. Bila tengok gambar, teruslah teringin.

Kebetulan waktu teringin tu ada stok pisang tanduk manis dekat dapur, gigihlah singgah CLC beli aiskrim sebab nak masak pisang goreng mentega ni. Mentega memang ada dalam peti, jadi bila dah ada aiskrim lengkaplah bahan yang diperlukan. Cara buatnya senang kacang je.


  1. Potong pisang ikut kata hati.
  2. Cairkan mentega dan goreng pisang tadi sampai masak.
  3. Angkat dan sejukkan.
  4. Hidang dengan aiskrim kegemaran.
  5. Siap!

Semangkuk pisang goreng mentega dan aiskrim vanila coklat.

Senang kan? Sedap wei! Rasa lemak-lemak mentega. Waktu goreng tu pula, satu rumah bau macam dekat kiosk Auntie Anne's. Hehehe.. Sedap tu memang sedap, tapi tak eloklah makan selalu.

No comments: