Engagement Fund ;)

Wednesday, 20 July 2011

Bagan Lalang

Peristiwa pada 8 Julai yang lalu. Kadang-kadang, angin malas masak tu datang. Jadi petang tu cuma buat sandwich aje memandangkan roti yang sebuku atas meja masih belum terusik. Tiba-tiba Abah tanya; "Dik, masak tak?" Sengih dulu sebelum jawab; "Hehehe..buat sandwich aje." "Hah, malam ni kita keluar makanlah. Sambut hari jadi ko." "Ok.." Dalam hati ada taman. Siapa tak suka makan kat luar? Pergi main jauh-jauh.

Lepas Maghrib, terus siap-siap satu rumah. Sebelum sampai ke jalan besar, Abah tanya nak makan kat mana. Aku pun tak tau nak makan kat mana. Mula-mula cakap nasi arab, tapi Abang kata dekat Olak Lempit ada sekatan jalanraya pulak. Selepas berkira-kira, maka ke Bagan Lalanglah kami untuk menikmati makanan laut segar. Perjalanan kurang lebih selama 1 jam. Macam nak ke Cyberjaya jugaklah jaraknya. Cuma jalan ke Bagan Lalang adalah lengang.

Sampai sana, tak tahu pulak nak pilih restoran mana. Aku memang tak ingat dulu-dulu selalu makan kat tempat yang mana satu. Dah lama tak datang. Ada 2 restoran atas air. Satu kat hujung sekali, satu sebelum sampai hujung sekali. Boleh aku bagi penerangan cenggini? Kehkehkeh... Kami pilih restoran yang sebelum sampai hujung sekali. Nama restoran, aku tak berapa nak ingat. Macam Art Seafood je. Tapi kedainya memang betul-betul tepi laut dan dekat silingnya, dia letak jala sebagai hiasan. Datang-datang terus pilih ikan udang bagai baru pilih tempat nak duduk.

SEBELUM
Menu malam tu (ikut lawan jam); sup campur, pepahat masak cili (kot), sotong goreng tepung, udang bakar, ikan-tak-ingat-nama bakar, kailan ikan masin. Untuk cicah makanan bakar-bakar tu, dia bagi sambal kicap dan ada juga sos cili untuk cicah sotong goreng. Makan dengan 5 nasi putih + 1 nasi lemak. Semua sekali RM 95 termasuk minuman yang berupa teh o kosong, teh o ais, neslo ais, air kelapa,dan air suam. Aku rasa, macam murah.
Servis - cepat walaupun ramai orang
Makanan - sedap dan segar
Harga - ok

SELEPAS
Cemerlang...! Licin semuanya. Jangan membazir, amalan tak baik. Hehehe..

Pssstt! Somebody offered me something for my birthday treat. She (yes, it's a she) gave me few options to be chosen either a lunch treat, present or hi-tea. So I think I prefer hi-tea. Aten, yok ngeteh! 

No comments: