Engagement Fund ;)

Thursday, 14 July 2011

Semester Baru

Hujan-hujan ni, dengar pulak alunan instrumental piano, sayu je rasa. Nak mengarut di sini pun tengah tak ada mood. Sekadar mencatat sedikit mengenai semester baru ni.
Semester baru mula minggu ni. Patutnya kelas dah mulalah kan? Sem 1 semalam cuma budak Pengaturcaraan je yang muncul. Budak Multimedia semua syahid sudah.

Sem 2 kelas pagi tadi. Memandangkan kelas mereka di bengkel, aku ke Multimedia. Itu pun lewat. Ada gotong-royong katanya. Maka tidaklah belajar hari ini. Kemudian ke bengkel CADD Senibina sebab mereka tak jumpa jalan ke bengkel Multimedia. Pun tak mula belajar lagi, cuma bagi penerangan sikit untuk silibus sem ni.

Nampaknya sem ni akan jalan banyak sebab semua kelas adalah di bengkel. Dua kelas di bengkel CADD Senibina dan satu kelas di bengkel Pengaturcaraan. Juga, semua kelas adalah slot pagi. Maka setiap rabu dan khamis, kena datang awal daripada biasa.

Mulai bulan depan, sistem biometrik cap jari akan berkuatkuasa. Maka bulan ni percubaan dah dimulakan. Seminggu pengimbas tu tak boleh kesan jari aku. Maka selepas berputus asa, aku memutuskan untuk memaklumkan masalah itu kepada pegawai yang mengendalikan sistem tersebut. Selepas memasukkan semula data baru, jari aku berjaya diimbas. Orang lain letak ibu jari, aku letak jari manis. Pengimbas tu tak suka dekat ibu jari aku gamaknya. Kahkahkah...

Sekian saja kemaskini pendek memandangkan mood untuk menulis sudah ke laut...

No comments: