Engagement Fund ;)

Wednesday, 6 October 2010

Sementara Menunggu

Sementara menunggu Cik Mira untuk kami mengisi perut, nak conteng sikit di sini. Semalam yang sudah menjadi sejarah, pertama kali mesin fotostat buat hal waktu aku guna. Boleh pulak dia nak sangkut-sangkut kertas. Sebelum ni Asma ada bagi tau yang mesin tu kadang-kadang sengal ubi kalau fotostat banyak tapi sebab tak pernah kena, aku bahagia je la. Bila dah terkena tadi, gabra jugak weh. Mujur la Kak Eli tolong tunjuk ajar. Lepas satu, satu amaran keluar kat skrin. Pendek kata, semua tempat yang boleh sangkut, dia nak sangkut. Hoh, cuak tau dak. Mesin cenggitu dah la fragile. Kalau terrosak, tak pasal-pasal pulak kan. Akhirnya dapat la jugak siapkan soalan ujian tu petang semalam.

Sebab budak-budak tu minta pelepasan kelas petang ni untuk buat persiapan jamuan raya malam karang, maka kelas petang dibatalkan. Tapi kami mencari waktu untuk ganti. Tadi mereka pelik kenapa kelas BI pagi? Tambah pelik bila aku cakap ada ujian. Heh, saya dah bagi tau kamu 2 minggu lepas lagi nak buat ujian untuk topik-topik yang dah dipelajari. Dan ada insiden sengal berlaku waktu mengagihkan kertas soalan. Ada seorang tak dapat soalan. Aik? Aku buat cukup-cukup dah semalam. Puas tanya siapa terambik lebih. Bila tak ada yang mengaku, boleh pulak kawan-kawan keliling dia dok hulur soalan masing-masing; "Nah-nah, ambik soalan aku." Cet..boleh pulak camtu. Bila nak pergi ambik, baru ada yang hulur soalan lebih tu. Haish, kamu jawab dua pun saya kira markah yang satu je.

Mereka: Cik, kenapa tiba-tiba kelas pagi?
Ku: Bukan kamu mintak pelepasan ke petang ni?
Mereka: Oh, patut la. Ingatkan takde kelas langsung.
Ku: Saya tak akan lepaskan kamu begitu mudah.
Mereka: Hehehe...

Hamboi, dah la minggu lepas ada yang tak datang. Terpaksa tunda ujian dan kuiz ke minggu ni. Tapi sempat buat ujian je. Kuiz tak sempat nak bagi. Idak la kejam sangat kan. Itu pun masing-masing dok termenung nak menjawab. Cenggitu la aku waktu jawab ujian dulu. Hahahaha...

Eh, sekarang ada cerita Korea baru kan kat 8TV? Waktu tak sesuai la, mula pukul 5. Pukul 5 baru habis keje. Takkan la nak terpacak depan mesin punch kad tu jam 4.59 dan cucuk kad bila jam menginjak ke angka 5? Itu sengal namanya... Takpe la, nanti tengok online je..

No comments: